رضا صابری تولایی روز دوشنبه در هفتمین همایش شوق رویش در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور افزود: خراسان رضوی در گروه های ریاضی، تجربی و انسانی رتبه های چهارم و پنجم را دارد.
وی اظهار کرد: به رغم ظرفیتهای فرهنگی موجود رتبه خراسان رضوی در گروه آزمایشی هنر مناسب نیست ولی در مجموع دانش آموزان استان در کشور جایگاه مناسبی از نظر علمی و پژوهشی دارند.
وی گفت: در سال تحصیلی گذشته دانش آموزان خراسانی در جشنواره نوجوان خوارزمی، مسابقات علمی و کاربردی، المپیاد فرش، جشنواره جابربن حیان و مسابقات علمی و عملی هنرستان های فنی و حرفه ای کشور موفق به کسب رتبه اول شدند.

* 40 درصد مدارس نیشابور فرسوده است
رئیس اداره آموزش پرورش نیشابور نیز گفت: در کنکور امسال 85 دانش آموز این شهرستان در رشته های پزشکی و مهندسی پذیرفته شدند و 10‌مقام در المپیاد نانو جشنواره خوارزمی کسب کردند.
حسین مهر آبادی افزود: فضاهای آموزشی نیشابور دارای کمترین سرانه ورزشی در آموزش و پرورش منطقه است و هفت کلاس درس در نیشابور در کانکس برگزار می گردد و بیش از ۴۰ درصد مدارس این شهرستان فرسوده است.
وی ادامه داد: 46.2 درصد از دانش آموزان نیشابور در بخش فنی و بقیه در رشته های نظری مشغول تحصیل هستند و امسال پنج هزار و ۳۳۰ نفر به تعداد دانش آموز این شهرستان اضافه شده است.
وی خاطرنشان کرد: در بخش عمرانی آموزش و پرورش رتبه اول استان را با مشارکت خیرین دارد.
در این مراسم از 231 دانش آموز برگزیده در رشته های مختلف علمی قدردانی شد.
نیشابور دارای 455 مدرسه و آموزشگاه با 40 هزار دانش آموز و هنرجو در مقاطع مختلف تحصیلی است.
استان خراسان رضوی دارای یک میلیون و 158 هزار و 433 دانش آموز، 49 هزار و 19 کلاس و هشت هزار و 656 مدرسه است.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.