به گزارش ایرنا، طبق مصوبه جلسه علنی روز دوشنبه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد خودرو های دارای پلاک ویژه معلولان و جانبازان بیش از 25 درصد و خانواده های شهدای مقیم مشهد شامل پدر، مادر، همسر و فرزندان شهدا برای مدت 2 ساعت در هر روز از تخفیف 100 درصدی هزینه توقفگاه های حاشیه ای و تخفیف 50 درصدی هزینه توقفگاههای غیر حاشیه ای متعلق به شهرداری مشهد برخودار می شوند.
همچنین براساس این مصوبه، جانبازان بیش از 50 درصد برای مدت 6 ساعت در روز می توانند از تخفیف 100 درصدی هزینه توقفگاههای حاشیه ای و تخفیف 50 درصدی هزینه توقفگاههای غیر حاشیه ای متعلق به شهرداری مشهد برخودار شوند.

* اجرای برنامه جامع کاهش آلودگی هوای مشهد
در این جلسه، شورای اسلامی شهر مشهد، شهرداری این شهر را مکلف کرد در اجرای برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها و نظر به اولویت کاهش آلودگی هوای کلانشهر مشهد و اهمیت آلاینده های ناشی از احتراق در موتورهای دیزل و کمک به سایر دستگاههای ذیصلاح، موتورهای دیزل، ماشین آلات عمرانی و ناوگان خدمات و حمل و نقل عمومی و خدمات شهری را ساماندهی کند.
در ادامه این مصوبه آمده است، شهرداری مشهد مکلف است ناوگان سنگین موتوری (دیزل، گازسوز، برقی و هیبریدی) مجهز به فناوریهای استاندارد دارای تاییدیه های ایمنی و زیست محیطی را خریداری کند و در غیر این صورت اسناد مالی مربوط به آن قابل تایید نخواهد بود.
همچنین براساس این مصوبه، شهرداری مشهد مکلف شد با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان، اطلاعات مربوط به سهم انتشار آلایندگی موتورهای دیزل زمینی را همراه با آمار دقیق سهم آلایندگی این موتور ها در آلودگی هوای شهر به صورت عمومی منتشر و راهکارهای اجرایی مناسب جهت کاهش این آلودگیها را طی 6 ماه به شورای شهر ارائه کند.
شهرداری مشهد همچنین مکلف شد با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان حداکثر طی سه ماه از تاریخ ابلاغ قانونی این مصوبه ساز و کار ارائه مشوق و ضمانت اجرایی لازم برای کاهش آلودگی هوا، ذرات معلق و آلودگی صوتی در پروژه های ساختمانی و عمرانی را برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

* تصویب مطالعات سیاستهای پرداخت کرایه شناور
شورای اسلامی شهر مشهد در مصوبه دیگری شهرداری این شهر را مکلف کرد طی سه ماه و در قالب برنامه ای واحد و یکپارچه ، مطالعات سیاستهای پرداخت کرایه شناور (Fare Policy) را برای انواع سیستمهای حمل و نقل همگانی انجام دهد و پس از اخذ تاییدیه کمیسیون مشترک حمل و نقل و برنامه و بودجه لایحه مربوط را به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه کند.
1922/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.