حجت الاسلام محمد احمدزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه ها در 9 شهرستان از محل درآمدهای موقوفات و نذورات گردآوری شده در بقاع متبرکه و بخشی نیز از اعتبارات سالانه این اداره کل به اجرا درآمده اند.
وی پروژه ها را شامل بهره برداری بتن ریزی صحن جنوبی بقعه متبرکه سیدطاهر الحسینی با اعتبار 250 میلیون ریال، بهره برداری مخزن بتنی ذخیره آب بقعه متبرکه سید هاشم سرنخواب با اعتبار 230 میلیون ریال و ضریح مطهر بقعه متبرکه علی النقی (ع) الله آباد با اعتبار 200 میلیون ریال در شهرستان بردسکن برشمرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی دو پروژه عمرانی شامل ساخت سرویسهای بهداشتی بقعه متبرکه میربابه روستای زیرک آباد با اعتبار دو میلیون ریال و ساخت دو باب زائرسرا در امامزاده الله آباد با اعتبار 600 میلیون ریال در بردسکن آغاز شده است.
وی گفت: بازسازی زائرسرا بقعه متبرکه بابانیسان با اعتبار 120 میلیون ریال در روستای دولت شانلو شهرستان درگز و نیروگاه خورشیدی سه کیلوواتی در همین روستا با اعتبار 60 میلیون ریال همزمان با دهه فجر به بهره برداری می رسد.
حجت الاسلام احمدزاده افزود: بهره برداری از دیوار ساحلی روستای بابارمضان شهرستان کلات با اعتبار 800 میلیون ریال و گازرسانی به بقعه متبرکه بهلول گنابادی در گناباد با اعتبار یک میلیارد ریال از دیگر پروژه های دهه فجر هستند.
وی ادامه داد: در این ایام پروژه های توسعه شبستان(ضلع غربی) امامزاده ابراهیم در روستای شهر کهنه، نیروگاه خورشیدی 8 کیلوواتی شهر کهنه با اعتبار 600 میلیون ریال، توسعه شبستان(ضلع شمالی) امامزاده جلیل روستای آلماجق با اعتبار 1700 میلیون ریال و نیز محوطه سازی امامزاده جلیل(ع) روستای آلماجق با اعتبار 250 میلیون ریال در شهرستان قوچان آماده بهره برداری شده است.
او گفت: نیروگاه خورشیدی 2 کیلوواتی در بجستان با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال، آبرسانی به بقعه متبرکه بی بی غیبی در روستای سوسناری شهرستان بجستان با اعتبار یک میلیارد و 640 میلیون ریال از دیگر پروژه های عمرانی اجرا شده در این ایام است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: نیروگاه خورشیدی 7 کیلوواتی در روستای میامی شهرستان مشهد با اعتبار 6 میلیارد و 500 میلیون ریال، نیروگاه خورشیدی در اراضی سوران شهرستان طرقبه شاندیز با اعتبار هفت میلیارد و 960 میلیون ریال از دیگر پروژه هایی است که همزمان با دهه فجر به بهره برداری رسیده اند.
وی گفت: بهره برداری از پروژه های آیینه کاری ایوان و تربت خانه بقعه امامزاده در روستای نوده انقلاب با اعتبار 800 میلیون ریال، آبرسانی به امامزاده حیدر(ع) روستای طالبی با اعتبار سه میلیارد ریال، سرویس بهداشتی روستای طالبی با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از پروژه های دهه فجر در شهرستان سبزوار است.
24 هزار و 924 موقوفه و 304 بقعه متبرکه امامزادگان در خراسان رضوی وجود دارد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.