مسعود مهدیزاده مقدم روز دوشنبه به مناسبت چهلمین سالگر پیروزی انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال 1367 سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی راه اندازی شد. در آن زمان تنها سه شهرک صنعتی دربرگیرنده 9 واحد تولیدی با سرمایه گذاری 41 میلیارد ریال و اشتغال 171 نفر در خراسان وجود داشت.
وی ادامه داد: هم اینک پس از سه دهه 40 شهرک و ناحیه صنعتی با دو هزار و 569 واحد تولیدی و سرمایه گذاری 40 هزار و 316 میلیارد ریال در خراسان رضوی وجود دایر هستند. دو هزار و 113 هکتار از کل مساحت این شهرکها و نواحی صنعتی به سرمایه گذاران واگذار و برای 74 هزار و 156 نفر شغل ایجاد شده است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: هم اینک 45 درصد صنایع، 40 درصد اشتغال صنعتی و 24 درصد سرمایه‌ گذاری استان در شهرکها و نواحی صنعتی استقرار دارد که زمینه تولید و اشتغال را با 48 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و 40 شهرک فعال فراهم کرده است.
وی افزود: ظرف پنج سال اخیر نیز رویکرد شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی ایجاد نواحی صنعتی با هدف توسعه اشتغال روستایی بوده و در همین چارچوب پنج مصوبه ناحیه صنعتی عملیاتی شده است. پارسال ناحیه صنعتی داورزن کلنگ زنی و امسال به بهره برداری رسید.
مهدیزاده سیاست شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی را برخورداری هر شهرستان از یک ناحیه صنعتی ذکر و بیان کرد: از بین شهرستانهای خراسان رضوی تاکنون فقط زاوه و شهرستان تازه تاسیس صالح آباد ناحیه صنعتی ندارد اما زمینی در زاوه برای راه اندازی ناحیه صنعتی در نظر گرفته شده است.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.