ناصرچیتگر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: در این چارچوب 87 فقره تسهیلات بلاعوض جهت تکمیل واحدهای نیمه تمام از محل تسهیلات مسکن روستایی به ارزش سه هزار و 480 میلیون ریال به اقشار کم درآمد در روستاهای گناباد طی همین مدت پرداخت شده و 109 پرونده جدید طی امسال در دست اقدام است.
وی گفت: همچنین سه هزار و 500 میلیون ریال تسهیلات بازسازی واحدهای آسیب دیده از محل حوادث غیرمترقبه در مناطق روستایی گناباد طی 40 سال اخیر پرداخت شد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: دو میلیارد ریال تسیهلات ودیعه مسکن نیز جهت مستاجران کم درآمد طی این مدت پرداخت و هزار و 800 میلیون ریال تسهیلات مرمت و احیاء بافت باارزش در مناطق روستایی گناباد طی این مدت به متقاضیان اعطا شد.
وی ادامه داد: از مجموع هفت هزار و 470 سند منزل روستایی و شهری ارسالی طی 40 سال گذشته به اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان هفت هزار و 122جلد سند صادر شده است. در بخش واگذاری مسکن روستایی نیز 280 هکتار زمین در 16 روستای گناباد تملک شد. در مجموع دو هزار و 308 قطعه تفکیک و از این میزان هزار و 654 قطعه مسکونی تاکنون واگذار شده اند.
چیتگر دیگر دستاوردهای مهم بنیاد مسکن گناباد طی این مدت را مطالعه 52 طرح هادی از مجموع 62 روستای شهرستان با شاخص پیشرفت 92 درصد و اجرای طرح هادی در 26 روستا با شاخص پیشرفت42 درصد ذکر کرد.
شهرستان 89 هزار نفری گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است. این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و کاخک، سه شهر شامل گناباد، بیدخت و کاخک و همچنین 106 روستا است. 34 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.