سرهنگ عباس فروزانمهر روز یکشنبه در حاشیه سفر کاروان رسانه انقلاب به قوچان در جمع خبرنگاران افزود: طرح های عام المنفعه شامل ساخت مساجد، خانه عالم، مراکز فرهنگی، کمک به نوعروسان نیازمند، خرید لوازم تحریر برای دانش آموزان بی بضاعت، کمک نقدی به نیازمندان و اطعام آنان است.
وی با بیان اینکه اردوهای جهادی بسیج با ماموریت عمرانی و کمک به ساخت مناطق محروم و نیازمندان انجام می شود اظهار داشت: 13 حلقه قنات با هزینه 300 تا 500 میلیون ریال توسط بسیج سازندگی در روستاهای این شهرستان احیا شده که برخی از آنها حدود 60 سال آبدهی نداشته و دوباره آبدهی شده اند.
وی گفت: در سالجاری بیش از 15 میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل زودبازده همچون پرورش شتر مرغ، قارچ، زنبور عسل و داربستی کردن انگور پرداخت شده است.

* 118روستا در قوچان گازرسانی شده است
رئیس شرکت گاز ناحیه قوچان نیز با بیان اینکه 118 روستای این شهرستان گازرسانی شده است گفت: 17 هزار و 667 خانوار روستایی قوچان از نعمت گاز برخوردار بوده و 23 روستا با یک هزار و 276 خانوار غیر قابل گازرسانی است.
غلامعلی مظفری با بیان اینکه 155 روستا با 21 هزار و 414 خانوار در این شهرستان واجد شرایط گازرسانی هستند افزود: درصد برخورداری خانوار روستاهای قوچان از گاز طبیعی نسبت به روستاهای واجد شرایط گازرسانی 82.5 درصد است.
وی اظهار داشت: 40 هزار و 396 مشترک شهری و 17 هزار و 610 مشترک روستایی قوچان از خدمات گاز رسانی استفاده می کنند.

* تولید بیش از 13 برابری تخم مرغ در قوچان نسبت به قبل از انقلاب
مدیر جهاد کشاورزی قوچان نیز با بیان اینکه پیش از انقلاب 970 تن تخم مرغ در این شهرستان تولید می شد گفت: این میزان با رشد 13 برابری به 13 هزار و 750 تن در سال رسیده است.
علی جنانی افزود: قبل از انقلاب 980 تن در سال گوشت مرغ و یک هزار و 380 تن گوشت قرمز در این شهرستان تولید می شد که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی تولید گوشت قرمز به 4 هزار و 440 تن در سال و گوشت مرغ به 2 هزار تن در سال رسیده است.
وی اظهار داشت: میزان آبیاری تحت فشار و کانال خطوط انتقال قبل از انقلاب صفر بود اما امروز پنج هزار هکتار اراضی کشاورزی با 345 کیلومتر خط انتقال زیرپوشش سیستم آبیاری تحت فشار قرار دارد.

* پیش از انقلاب هیچ روستایی آسفالت نداشت
رئیس اداره راه و شهرسازی قوچان نیز یکی از شاخص های توسعه را راه دانست و گفت: پیش از انقلاب هیچ روستایی در این شهرستان آسفالت نداشت اما امروز 326 کیلومتر راه روستایی در این شهرستان آسفالت شده است.
برات محمد فتحی شاخص برخورداری راه آسفالت نسبت به جمعیت را 96 درصد ذکر کرد و افزود: آسفالت 14روستا باقی مانده که 6 روستا در دست اقدام و برای هشت روستا هنوز پروژه ای تعریف نشده است.

* 91 سایت مخابراتی در قوچان ایجاد شده است
رئیس اداره مخابرات نیز در این نشست با بیان اینکه مخابرات در سال 1315 در این شهرستان تشکیل شده است گفت: پیش از انقلاب 50 خط تلفن در این شهرستان وجود داشت که در سال 57 به 476 خط و امروز به 70 هزار خط تلفن رسیده است.
علی‌ اصغر شعبانیان ادامه داد: پیش از انقلاب هیچ روستایی از نعمت تلفن برخوردار نبود اما امروز 160 روستای قوچان تلفن خانگی دارد و می‌ توان ادعا کرد که روستای بدون تلفن در این شهرستان وجود ندارد.
وی قوچان را یکی از شهرهای ممتاز استان از نظر پهنای باند دانست و افزود: 91 سایت مخابراتی در حوزه این شهرستان وجود دارد و در حوزه نگهداری علاوه بر قوچان، شهرهای چناران، گلبهار و درگز را پشتیبانی می‌کند.
رئیس اداره مخابرات قوچان با بیان اینکه فیبر نوری رایگان با سرعت 50 مگابایت به مردم ارائه می ‌شود، افزود: 4 هزار و 500 کیلومتر و 80 مشترک فعال از خدمات فیبر نوری بهره می‌ برند.

* نرخ اشتغال در قوچان 82،8 درصد است
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان هم با بیان اینکه هم اکنون جمعیت شاغلین در قوچان 46 هزار و 553 نفر می باشد افزود: از این تعداد 35 درصد در حوزه خدمات، 15 درصد در حوزه صنعت و 50 درصد نیز در حوزه کشاوزی مشغول کار هستند که اغلب این فعالیت ها قبل از انقلاب محدود به حوزه دامداری و کشاورزی بود.
حسین ولایتی افزود: جمعیت فعال این شهرستان 56 هزار و241 نفر، جمعیت غیر فعال 87 هزار و 763 نفر، جمعیت بیکار 9 هزار و 688 نفر و نرخ بیکاری بر اساس سرشماری سال 95 حدود 17 درصد و اکنون حدود 14 درصد می باشد.
وی با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان اجباری شهرستان قوچان در حوزه کارگری حدود 17 هزار و 600 نفر است، اظهار داشت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری نیز در این شهرستان 420 نفر و تعداد تعاونی های فعال 159 تعاونی با عضویت 247 هزار و885 نفر می باشد که برخی از آنان همزمان در چند تعاونی عضو هستند.
کاروان رسانه انقلاب به همت بسیج رسانه خراسان رضوی با هدف هم افزایی رسانه های استان برای معرفی دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی به شهرستانهای خراسان رضوی عزیمت کرده است.
اعضای این کاروان در هفتمین سفر خود وارد قوچان شده و علاوه بر نشست با مسئولین این شهرستان و برگزاری تریبون آزاد و بیان مشکلات مردمی از بقعه امامزاده سلطان ابراهیم بن موسی الکاظم (ع) بازدید کردند.
شهرستان 180 هزار نفری قوچان در 137 کیلومتری شمال مشهد قرار دارد.
7501 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.