دکتر حمیدرضا بهرامی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: نظارت بر آرایشگاهها به دلیل نداشتن مجوز و نداشتن تابلو با پیچیدگی ها و دشواری های خاص همراه است.
وی با اشاره به مجاز بودن 'تاتو' در آرایشگاهها در صورت داشتن مدارک معتبر اظهار داشت: طبق هماهنگی های انجام شده آرایشگرانی که مدارک معتبر این کار را داشته باشند، اجازه انجام تاتو را دارند.
وی گفت: با توجه به اینکه آموزش تاتو و مدارک صادره از سوی سازمان فنی و حرفه ای انجام می شود، آموزش این حوزه از کنترل وزارت بهداشت خارج شد و به همین دلیل شاهد تخلفات مختلف در این حوزه هستیم.
دکتر بهرامی افزود: هم اکنون کارشناسان بهداشت محیط با همکاری کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اقدامات جدی در زمینه نظارت بر فعالیت آرایشگاهها و مداخلات درمانی آنها را در حال اجرا دارند.

* 70 مرکز زیبایی در مشهد پلمب شد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 70 مرکز زیبایی و زیرزمینی در مشهد که مرتکب تخلف شده اند با همکاری مراجع قضایی مهر و موم شدند.
دکتر شاپور بدیعی افزود: بر اساس آئین نامه جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که از ماه گذشته ابلاغ شده، حیطه فعالیت مراکز خدمات پوست، مو و زیبایی بر اساس استانداردهای خاصی تعیین شده است.
وی اظهار داشت: آئین نامه جدید وزارت بهداشت به تمام مراکز زیبایی، پوست و مو ابلاغ شده و پس از گذشت مهلت قانونی نظارتهای جدی دنبال می شود و متخلفین به تعزیزات و سیستم قضایی معرفی می گردند.
وی گفت: اقدامات زیبایی به دلیل اقبال عمومی و رونق گردشگری سلامت برای عده ای سودجو بازار خوبی فراهم کرده است که نظارت جدی می طلبد.
دکتر بدیعی از مردم خواست در صورت مشاهده فعالیت مراکز زیرزمینی و غیر مجاز در حوزه زیبایی مراتب را از طریق سامانه 190 اطلاع رسانی کنند.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.