محمد نبوی فرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به این ترتیب گرچه عشایر خراسان رضوی 3.1 جمعیت عشایر ایران را تشکیل می دهند اما امسال 45 درصد تسهیلات جذب شده عشایر ایران را به خود اختصاص دادند.
وی هدف از پرداخت تسهیلات به عشایر را حمایت جامعه عشایری، رونق دامپروری، جلوگیری از یکجانشینی و مهاجرت آنان به شهرها ذکر و بیان کرد: سهم امسال عشایر خراسان رضوی از اعتبارات 'سامانه کارا' نیز 96 میلیارد ریال بود لذا از ابتدای امسال تاکنون 330 میلیارد ریال از این طریق به حساب عشایر در سطح این استان واریز شده است.
مدیرکل امورعشایر خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در این مدت 370 میلیارد ریال از محل منابع اداره کل و 120 میلیارد ریال از محل منابع بانکی به عشایر استان پرداخت شده است.
هفت هزار خانوار عشایری خراسان رضوی با 35 هزار نفر جمعیت در قالب 35 طایفه، بیش از یک میلیون راس دام در اختیار دارند.
عشایر این استان با تولید سالانه 12 هزار تن گوشت قرمز، 17 هزار تن فراورده های دامی شامل شیر، روغن، پشم، کرک و کود حیوانی و 41 هزار و 800 متر مربع صنایع دستی شامل گلیم، قالیچه، فرش و تابلو فرش نقش بسزایی در اقتصاد خراسان رضوی ایفا می کنند.
جمعیت عشایری خراسان رضوی با جمعیت کمتر از یک درصد جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری این استان 15 درصد دام منطقه را در اختیار دارند.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.