دکتر محمد رضا دارابی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس تعیین سقف بیمه سلامت، میزان پذیرش بیماران و درآمدهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال جاری باید 10 درصد نسبت به پارسال کاهش یابد که امری امکانپذیر نیست و آسیب بیماران را بدنبال دارد.
وی ادامه داد: این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد امسال تاکنون 400 میلیارد ریال بیشتر از سقف تعیین شدت خدمات ارائه داده و هنگامی که بیمار مراجعه می کند ما ناگزیر به پذیرش هستیم. از سوی دیگر این اقدام باعث می شود بیمارانی که نیاز به ماندگاری و خدمات درمانی طولانی مدت دارند از سایر دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در خراسان رضوی مانند نیشابور به مشهد اعزام شوند که چاره ای جز پذیرش آنها نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پذیرش بیماران در مشهد با سایر مناطق کشور قابل مقایسه نیست زیرا سالانه 30 میلیون زائر و مسافر به این شهر سفر می کنند که نیاز به درمان و دارو دارند. همچنین پارسال تنها 300 میلیارد ریال از سوی مددکاری بیمارستانهای مشهد برای بیماران نیازمند تخفیف داده شده است.
وی افزود: سقف تعیین شده خدمات از سوی بیمه ها مورد قبول دانشگاه نیست زیرا امکان اجرای آن وجود ندارد.
دکتر دارابی در ادامه به دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی چهار دهه انقلاب اسلامی نیز اشاره و بیان کرد: این دانشگاه در تمامی عرصه ها اعم از آموزش، بهداشت، درمان، دارو، پژوهش و توسعه فضاهای فیزیکی به افتخارات و موفقیتهای زیادی نائل آمده است.
وی به راه اندازی تختهای بیمارستانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره و بیان کرد: اگر بیمارستان 540 تختخوابی مشهد و بیمارستانهای بردسکن و گبهار ساخته شوند حوزه و بهداشت درمان خراسان رضوی تا چند دهه نیاز به تخت بیمارستانی نخواهد داشت. هم اکنون این دانشگاه با کمبود دو هزار تخت بیمارستانی مواجه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: 32 بیمارستان، هفت دانشکده و سه مجتمع عالی سلامت زیر پوشش این دانشگاه فعالیت می کنند. دانشگاه علوم پزشکی مشهد 9 هزار و 500 دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف و 23 هزار کارمند دارد که 30 درصد دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی قرار دارند.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.