محمدعلی همدمی نژاد روز شنبه در همایش اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران بخش مرکزی نیشابور افزود: تاکنون سهم استان خراسان رضوی از کل این تسهیلات معادل 9 هزار و 100 میلیارد ریال بوده است.
وی اظهار کرد: از این مبلغ چهار هزار و 200 میلیارد ریال در قالب سامانه کارا با سود چهار درصد برای روستاهای مرزی و 6درصد برای سایر مناطق به بانک های عامل معرفی شده که از این مقدار 3 هزار و 180 میلیارد ریال به روستائیان پرداخت شده است.
وی گفت: تاکنون در شهرستان نیشابور 180 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری جذب شده که رقم خوبی است اما با توجه به ظرفیتهای این شهرستان باید تلاش بیشتری در این حوزه انجام شود.
همدمی نژاد افزود: برای ارائه بقیه طرح ها منتظر اعلام مرحله چهارم توسط بانک ها هستیم.

*دهیاران باید برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن کنند
وی اظهار داشت: بزرگترین مشکل دهیاری ها خودباوری و عدم اشراف به قانون و اختیاراتشان است.
وی گفت: دهیاری یک نهاد عمومی خودکفاست که با شناسایی درآمدهای محلی و پتانسیل ها باید برای کارآفرینان فرش قرمز پهن کند تا روند مهاجرت از روستاها معکوس شود.
همدمی نژاد افزود: در این استان 80 ایستگاه آتش نشانی روستایی وجود دارد که از این تعداد 50 ایستگاه دارای ماشین آتش نشانی است و به دلیل کمبود اعتبار امسال نتوانستیم ماشین برای سایر ایستگاه ها بخریم.
وی اظهار داشت: برای ادامه فعالیت این ایستگاهها، روستاهای زیرپوشش باید هزینه های آن را پرداخت کنند زیرا مرکز به تنهایی قادر به تامین این هزینه ها نیست.
فرماندار نیشابور نیز در این همایش گفت: بخش مرکزی شهرستان نیشابور با توجه به وسعت و جمعیتی که دارد نیازمند نگاه ویژه است.
سعید شیبانی افزود: بیش از 300 دهیاری در شهرستان نیشابور وجود دارد و دهیاران برای ایجاد فضای همدلی و جبران عقب افتادگی ها همراه با اعضای شوراهای اسلامی روستاها نقش موثر ایفا می کنند.
در این مراسم از تعدادی دهیاران و اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی نیشابور قدردانی شد.
بخش مرکزی شهرستان نیشابور با 76 هزار و 708 نفر جمعیت دارای پنج دهستان، 2شهر و 234 روستا با 162 دهیاری است و حدود 630 عضو شورای اسلامی روستاها در این بخش فعالیت دارند.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.