به گزارش ایرنا در این اطلاعیه آمده است: تحلیل نقشه ‌ها و مدلهای پیش ‌یابی نشان ‌دهنده ورود سامانه بارش ‌زا از اواخر وقت امروز به خراسان رضوی می‌ باشد که با گسترش کامل این سامانه بارشهای برف و باران از روز یکشنبه تا اواخر وقت روز سه شنبه هفته جاری در این استان رخ خواهد داد.
این اطلاعیه می افزاید: با گسترش سامانه بارش ‌زا در خراسان رضوی، وقوع بارش‌ های رگباری در نیمه جنوبی استان توام با رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن نواحی مستعد پیش بینی شده است.
براساس این اطلاعیه با فعالیت این سامانه کاهش محسوس دما بین 10 تا 12 درجه در خراسان رضوی رخ خواهد داد و وزش باد شدید و کولاک برف، تشکیل مه، کاهش میدان دید، یخ ‌زدگی و لغزندگی معابر و جاده ها و اختلال در سیستم حمل و نقل را به دنبال خواهد داشت.
مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی برای روزهای دوشنبه و سه شنبه بارش برف و باران در نواحی سردسیر استان همراه با وزش باد شدید، کولاک برف در نواحی مستعد، تشکیل مه، کاهش میدان دید و لغزندگی جاده ها را پیش بینی کرده است.
به پیش بینی این مرکز در روز چهارشنبه بارش برف و باران به صورت پراکنده ادامه داشته و به تدریج سیستم بارشی از استان خارج خواهد شد.
مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی، همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده های این استان را مورد تاکید قرار داده است.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.