بهروز اسماعیلی روز جمعه در مراسم بازدید خبرنگاران کاروان رسانه انقلاب از مجتمع فولاد خراسان افزود: این محتمع از نظر اثر گذاری بر اقتصاد ملی شصت و چهارمین شرکت بزرگ ایران است و یک هزار و 374 نفر طی 6 مرحله در آن جذب شده اند که 98 درصد آنان از استان خراسان رضوی هستند.
وی اظهار داشت: 10 درصد مالیات استان خراسان رضوی توسط مجتمع فولاد خراسان پرداخت می شود و این مجتمع سالانه حدود 6 هزار میلیارد ریال به بخش های آب، برق، گاز و سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کند.
وی گفت: در اجرای تعهدات زیست محیطی این مجتمع یک هزار و 500 میلیارد ریال در بخش تصفیه آب و نصب فیلتر برای کاهش گازهای آلاینده سرمایه گذاری کرده است.
اسماعیلی افزود: با توجه به بحرانی بودن وضعیت آب در دشت نیشابور افزایش بهره وری در بخش آب مورد استفاده این مجتمع به طور ویژه در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار داشت: آب مورد نیاز فولاد خراسان از سه حلقه چاه تامین می گردد و از 600 میلیون متر مکعب آب مصرفی نیشابور در سال کمتر از نیم درصد سهم فولاد خراسان است.
وی گفت: از هزار و 700 هکتار مساحت کل مجتمع فولاد خراسان 240 هکتار فضای سبز است و در کنار استخر ذخیره 160 هزار مترمکعبی پساب صنعتی ساخت اولین اکو پارک صنعتی خراسان در دهه فجر آغاز می شود.
اسماعیلی افزود: فولاد خراسان در سال جاری 150 هزار تن صادرات داشته و 200 دستگاه واگن باری برای حمل محصولات فولاد خراسان توسط این مجتمع به شبکه ریلی کشور افزوده شده است.
وی ادامه داد: کارخانه تولید اکسیژن، نیتروژن و گاز آرگون و ارتقای فناوری کوره ذوب آرگون و همچنین تقاطع غیر همسطح جاده نیشابور - فیروزه با سرمایه گذاری چهار هزار و 500 میلیارد ریال طی دهه فجر به بهره برداری می رسد.
مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی نیز در بازدید از مجتمع فولاد خراسان گفت: خراسان مهد فولاد ایران است و فولاد خراسان مولود و برکت انقلاب اسلامی است.
عباس محمدیان افزود: فولاد خراسان نگین صنایع کشور است و با حمایت مسئولان و همراهی همه جریانات سیاسی در افق 1400 به دستاوردهای بیشتری خواهیم رسید.
وی اظهار داشت: باید از ظرفیت ویژه فضای مجازی برای معرفی دستاوردهای انقلاب و صنایع مولد مانند فولاد خراسان استفاده کرد تا مردم به نظام دلگرم شوند.
دومین دور سفر کاروان خبرنگاران رسانه انقلاب که روز جمعه از شهرستان نیشابور آغاز شد طی سه روز آینده به ترتیب در شهرستانهای سبزوار، قوچان و کلات خواهد بود.
دور نخست سفر این کاروان هفته گذشته با حضور خبرنگاران و عکاسان استان در شهرستانهای کاشمر، گناباد و تربت حیدریه انجام شد.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.