رضا اردکانیان عصر جمعه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی نیروگاه 546 مگاواتی سیکل ترکیبی سبزوار طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: دانش متخصصان و سطح فناوری جمهوری اسلامی در حوزه انرژی و برق زبانزد و فراتر از سطح کشور است.
وی اظهار داشت: صنعت برق از مزیت های مهم کشور است و مهمتر از آن، منابع انسانی و نیروهای کارآمد می باشد زیرا عرصه فعالیت متخصصان ایرانی از عرصه فرامنطقه ای نیز عبور کرده است.
وی با اشاره به دیدار هفته گذشته خود با نخست وزیر سوریه گفت: این کشور از مهمترین عرصه های فعالیت صنعت برق ایران است که سالانه حدود 800 مگاوات نیاز دارد و ایران می تواند در این کشور نیروگاه احداث کند.
اردکانیان افزود: با بهره گیری از دانش و تخصص مهندسان کشور طی هفته جاری عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی در لاذقیه سوریه آغاز شد.
وی با بیان اینکه بازار وسیع کشورهای منطقه در اختیار تولیدکنندکان و صنعتگران ما قرار گرفته اظهار داشت: روسیه اعلام آمادگی کرده است که بازار مصرف خود برای توربین های گازی را در اختیار گروه مپنا قرار دهد.
وزیر نیرو که برای افتتاح چند طرح عمرانی از دیروز به خراسان رضوی سفر کرده بود عصر جمعه از طریق فرودگاه سبزوار این شهرستان را به مقصد تهران ترک کرد.
به گزارش ایرنا، وزیر نیرو در سفر 2 روزه به خراسان رضوی، دیروز عملیات اجرایی نیروگاه راشد و واحد دوم تصفیه ‌خانه و شبکه فاضلاب شهر تربت‌ حیدریه را آغاز کرد و با سفر به بجستان از مجتمع آبرسانی روستای فخرآباد این شهرستان بهره برداری نموده و همچنین در نشست بررسی مشکلات صنعت آب و برق شهرستان های گناباد و خواف شرکت کرد.
بهره ‌برداری از پست 132 کیلوولت GIS شهدای مشهد، نشست با استاندار خراسان رضوی، نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران عامل صنعت آب و برق استان، بهره برداری از تصفیه ‌خانه گلبهار و بررسی مشکلات صنعت آب و برق شهرستانهای نیشابور و فیروزه از دیگر برنامه های وزیر نیرو در خراسان رضوی بود.
علاوه بر آن عملیات اجرایی نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی سبزوار روز جمعه با حضور وزیر نیرو آغاز شد و 9 طرح آب و فاضلاب این شهر با هزینه 170میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
8145/7495 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.