علیرضا رزم حسینی پنجشنبه شب در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید شرکت های آب و فاضلاب، برق منطقه ای و توزیع نیروی برق خراسان رضوی افزود: مدیریت یکپارچه آب و خاک از هدررفت آب جلوگیری خواهد کرد.
وی اظهار داشت: در شرایط کم آبی کنونی چاره ای جز استفاده بهینه از آب در حوزه کشاورزی، مدیریت آب در بخش صنعت و استفاده درست از منابع آب زیرزمینی نداریم.
وی گفت: درصدد هستیم خراسان رضوی را متفاوت از گذشته اداره کنیم و بهره گیری از شرکت هایی که سرمایه مادی و انسانی مطلوبی دارند را در اولویت قرار دهیم.
رزم حسینی افزود: توان بسیار نیروی انسانی خراسان رضوی به نحو مطلوبی می تواند زیرساخت های لازم در حوزه های مختلف بویژه آب و خاک را فراهم کند.
وی اظهار داشت: طی چند روز گذشته از 300 کیلومتر مرز استان با کشورهای همسایه بازدید کردم و مشاهده نمودم که روستاهای مرزی بسیار دارای برق هستند اما به دلیل خشکسالی خالی از سکنه شده اند.
وی گفت: در برنامه جدید مدیریتی، خراسان رضوی را به 12 منطقه اقتصادی تقسیم کردیم و 6 منطقه از این تعداد را به شرکت های توسعه گرا واگذار نمودیم.
وی اظهار امیدواری کرد از سال آینده توسعه مناطق کم برخوردار استان با بهره گیری از نیروی مردمی و اتکا به سیاست های اقتصاد مقاومتی آغاز شود.
استاندار خراسان رضوی افزود: اگر دولت نقش کارگزاری خود را ایفا کند و آمرانه رفتار ننماید و با مردم به گفت و گو نشیند، مردم در جهت اداره امور به دولت کمک خواهند کرد.
مدیر عامل جدید شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: صنعت برق خراسان دارای عقبه خوبی است و وجود نیروهای جوان و باانگیزه از نقاط برجسته آن به شمار می رود.
ذبیحی، تامین نیاز متقاضیان برق بویژه در حوزه صنایع، مدیریت بار و مصرف، اجرای برنامه جدید شرکت توانیر، استقرار انضباط کاری و نظم را از برنامه های خود در دوره جدید مدیریتی برشمرد.
مدیر عامل سابق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: 27 هزار کیلومتر شبکه انتقال 20 کیلوولت در این استان وجود دارد که 10 هزار کیلومتر آن در دوره مدیریت بنده انجام شده است
مزینی افزود: در این مدت پنج هزار و 200 کیلومتر شبکه فشار ضعیف، 15 هزار و 200 پست هوایی، اضافه شدن 613 هزار مشترک، برق دار شدن همه روستاها، برقدار شدن عمده چاه های کشاورزی و خانه های مسکن مهر در خراسان رضوی انجام شده است.
وی بیان کرد: برای نخستین بار در کشور در قالب همکاری با دانشگاه، اتوماسیون شبکه توزیع در استان به نتیجه رسید که مزیت مناسبی در کاهش هزینه انرژی به شمار می رود و از این استان به سایر نقاط کشور نیز تسری یافته است.
مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی و کاهش نزولات جوی، سرانه مصرف آب برای همه کاهش یافته است لذا باید سازگاری با کم آبی در این استان در اولویت برنامه ها قرار گیرد.
علوی، بازچرخانی آب، کاهش هدررفت آب، فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب، تنوع بخشی در حوزه مالی و واگذاری برخی پروژه ها به بخش خصوصی را از اهم برنامه های خود در دوره مدیریتی جدید برشمرد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.