محمد باقر قالیباف عصر پنجشنبه در همایش سراسری مسئولان کانون های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد افزود: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ضعفهای کارکردی، رفتاری و ساختاری جدی داریم و باید به درستی آنها را بشناسیم. سیستم مدیریتی خسته، بسته و منفعل است 12 هزار قانون در کشور داریم که برخی در تضاد با هم هستند.
وی ادامه داد: با استفاده از همین قوانین، راههایی پیدا می شود که یک نفر وامهای میلیاردی می گیرد و دیگری برای یک وام ازدواج مانده است.
وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه کشور هستیم اما تاکنون یک سوم دیگر برنامه ها هم محقق نشده است افزود: مسائل کشور را باید بطور دقیق ریشه یابی و حل کنیم و جای اینها در حوزه و دانشگاه است.
قالیباف گفت: نباید با ضعف مدیریت و سیاسی کردن امور جاری کشور زبان امثال کسروی در دوره مشروطه را باز کنیم. اگر در حل مشکلات کوتاهی کنیم و ناکارآمدی ادامه یابد به حساب دین گذاشته می شود. همه وظیفه داریم کارآمدی دین را در جامعه نشان دهیم اما هنوز نتوانسته ایم در این زمینه بخصوص در حوزه اقتصاد موفق عمل کنیم.
وی افزود: اکنون در حوزه دفاعی یک قدرت منطقه ای هستیم ولی در عرصه اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعی نتوانسته ایم پا به پای امور دفاعی به پیش برویم باید از تجربه گذشته استفاده و در ارائه راه حل هم دقت کنیم تا پا روی ارزشها نگذاریم.
وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی 403 میلیون حساب سپرده بانکی داریم که سالانه 310 هزار میلیارد تومان سود معاف از مالیات تعلق می گیرد و بیش از 85 درصد این سود برای کمتر از دو درصد آن سپرده هاست. باید ببینیم در حوزه پیشگیری از وقوع مشکلات چه کار کرده ایم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به لوایح اف.ای.تی.اف هم گفت: در راس این تشکل غیردولتی و غیرساختاری نظام بین الملل آمریکا و انگلیس هستند، آمریکا از این ابزار استفاده می کند تا هر کشوری که مخالف سیاستهای او حرکت کند از اقتصاد جهانی محروم نماید.
قالیباف ادامه داد: اف.ای.تی.اف یک موضوع سیاسی و حزبی نیست یک موضوع پارادایمی برای کشور است که باید آنرا به خوبی بشناسیم و سپس برای آن تصمیم گیری کنیم. محیط دانشگاه بخصوص دلداگان انقلاب باید در این مورد تلاش کنند این موضوع را دقیق و علمی بیان کنند وعجله ای برای تصمیم گیری در مورد این لایحه نیست.
نخستین همایش سراسری مسئولان کانون های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که دیروز در مشهد آغاز شد تا امشب ادامه دارد.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.