عباس محمدیان روز سه شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران کاروان رسانه انقلاب در گناباد افزود: دشمنان در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شیوه های گوناگون به دنبال برجسته سازی نکات منفی هستند و رسانه های داخلی را به دروغ پردازی متهم و عنوان می کنند مردم و مسئولان از این رسانه ها به دور هستند و به رسانه های بیگانه اعتماد بیشتری دارند ولی واقعیت این نیست.
وی ادامه داد: دهه چهارم انقلاب اسلامی به عنوان دهه تثبیت نظام جمهوری اسلامی باید زمان تعمیق ارتباط سازنده بین مسئولان و رسانه ها به ویژه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باشد.
رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی همچنین از مسئولان خواست تنها به بیان عملکرد دوران مدیریتی خود اکتفا نکنند بلکه دستاوردها و خدمات نظام جمهوری اسلامی را در 40 سال اخیر در حوزه های تابعه خود به صورت واقعی به مردم منعکس کنند.
وی گفت: نباید تنها علت همه تنگناها را متوجه دولت دانست. رسانه ها باید علت اصلی مسائل، مشکلات و خدمات در حوزه های گوناگون را از همه مدیران مطالبه کنند و مسئولان نیز در سطوح گوناگون مدیریتی اعم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندار و سایرین باید نسبت به عمکرد خود پاسخگو باشند.
محمدیان همچنین گفت: فرمانداری گناباد به تازگی در نظام ارزیابی عملکرد رتبه نخست خراسان رضوی را کسب کرده و این امر نشان دهنده اهتمام این بخش در ارائه خدمات مطلوب است.
فرماندار گناباد هم در این نشست گفت: 140 طرح با اعتبار 586 میلیارد و 825 میلیون ریال در بخشهای صنعت و معدن، کشاورزی، عمرانی، رفاه و تامین اجتماعی، برقرسانی، فرهنگی، راهداری، زیارت، منابع طبیعی، ایثار و شهادت و آبرسانی روستایی طی دهه مبارک فجر امسال در این شهرستان بهره برداری می شوند.
حامد قربانی به ظرفیتها و شاخصه های گناباد در بخشهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز اشاره و بیان کرد: خدماتی که به برکت انقلاب اسلامی طی چهل سال اخیر در نقاط شهری و روستایی انجام شده مایه افتخار نظام جمهوری اسلامی است.
وی فعالیت 170 واحد تولیدی، 9 دانشگاه با 12 هزار دانشجو و توسعه اشتغال و کارآفرینی را از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی طی چهل سال اخیر در گناباد ذکر و بیان کرد: در حوزه درمان هم پیشرفتهای زیادی به دست آمد که از جمله آن می توان به کاهش مرگ و میر ناشی از بیماریهای واگیر و مادران باردار اشاره کرد.
فرماندار گناباد افزود: در شرایطی که پیش از انقلاب به تعداد انگشتان دست در گناباد پزشک وجود داشت و بیشتر آنان نیز پاکستانی و بنگلادشی بودند امروز 200 پزشک فوق تخصص، متخصص و عمومی ایرانی در حوزه تابعه دانشگاه علوم پزشکی در شهرستانهای گناباد و بجستان فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: گناباد از مناطق مستعد خراسان رضوی در تولید محصولات کشاورزی به خصوص پسته و زعفران و گیاهان دارویی محسوب می شود و ثبت نظام زعفران گناباد مبتنی بر قنات در فهرست آثار جهانی سازمان خواروبار سازمان ملل متحد (فائو) نقش مهمی در معرفی زعفران با محوریت این شهرستان در سطح بین المللی دارد.
قربانی گفت: گناباد با تولید دو هزار و 206 تن تخم مرغ، 63 هزار و 500 تن شیر، دو هزار و 159 تن گوشت قرمز و 13 هزار و 216 تن گوشت مرغ به ترتیب رتبه های نخست دوم، سوم و چهاردهم را در خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.
به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی کاروان رسانه انقلاب متشکل از خبرنگاران و عکاسان رسانه های خراسان رضوی به منظور معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و شناسایی مشکلات مردم به برخی شهرها و روستاهای این استان اعزام شدند.
اعضای کاروان رسانه ای انقلاب در مدت 10 روز سفر به شهرهای تربت حیدریه، کاشمر، گناباد، تربت جام، نیشابور، سبزوار، قوچان و کلات از نزدیک مسائل و مشکلات آنها را بررسی می کنند.
مرکز شهرستان 89 هزار نفری گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.