جلیل رحیمی جهان آبادی روز سه شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان تربت جام با حضور استاندار خراسان رضوی افزود: کشاورزان تربت جامی با مشکلات فراوانی مواجهند که موجب کاهش 40 درصدی بهره وری در حوزه دامپروری و کشاورزی منطقه شده است.
وی به کاهش بارندگی در تربت جام اشاره و بیان کرد: سطح آب در850 حلقه چاه این شهرستان افت شدید پیدا کرده و مراتع نیز به شدت ضعیف شده اند لذا دامپروران نمی توانند از آنها به درستی بهره برداری کنند و همین امر باعث شده بیشتر آنان به حاشیه نشینی روی آورند.
این نماینده مجلس ادامه داد: دامپرورانی که از تسهیلات بانکی با سود بالا استفاده کرده اند نیز اکنون توان بازپرداخت آن را ندارند لذا باید بانکها تسهیلات ارزان قیمت را در اختیار این قشر قرار دهند.
وی همچنین گفت: 21 طرح در حوزه صنعت و 33 طرح بخش کشاورزی تربت جام نیمه کاره رها شده و اکثر واحدهای صنعتی منطقه به دلیل مشکلات و چالشهای بانکی در خطر قرار دارند. در حوزه مراکز آموزشی نیز مشکلاتی داریم چنانکه از 375 مدرسه شهرستان یک سومشان فرسوده هستند.
رحیمی جهان آبادی به فرصتهای موجود در حوزه مرزی شرق کشور نیز اشاره و بیان کرد: دو نقطه مرزی شامل سمیع آباد و صالح آباد در شرق خراسان رضوی هیچ فعالیتی ندارند لذا فعال شدن آنها برای ایجاد تبادل کالا بین مناطق مرزی دو کشور ایران و افغانستان ضوری است.
تربت جام در فاصله 167 کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع می باشد. این شهرستان از سمت شرق هم مرز با افغانستان است.
3221/8005/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.