به گزارش ایرنا حمید رضا مهدوی مقدم روز دوشنبه در مراسم پایانی جام باشگاههای کتابخوانی گناباد افزود: در اجرای این طرح که با هدف هم افزایی و ترویج فرهنگ مطالعه از دهم شهریور ماه سالجاری آغاز شده بود، در مجموع 510 جلد کتاب توسط شرکت کنندگان مطالعه شد.
وی ادامه داد: در قالب جام باشگاههای کتابخوانی به عنوان طرح پیشرو و خلاقانه برای ترویج فرهنگ مطالعه بین کودکان و نوجوانان شرکت کنندگان کتابی را به انتخاب خود مطالعه و در گروههای کوچک به نقد و بررسی آن پرداختند و هر گروه بهترین کتاب را انتخاب کرده و سپس در سطح مدرسه با هم رقابت کردند.
وی گفت: همچنین برای گسترش فرهنگ کتابخوانی طرحهای یکشنبه با چاشنی کتاب در ادارات و دوشنبه با کتاب در کودکستانهای این شهرستان اجرا می شود و طی آن شرکت کنندگان کتابی را مطالعه و در مورد آن به بحث و بررسی می پردازند.
معاون فرهنگی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: برنامه جام باشگاه های کتابخوانی اقدامی مهم برای هم افزایی همه دستگاههای اجرایی و متولیان ذیربط به منظور نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه است.
افشین تحفه گر افزود: گسترش فرهنگ مطالعه بین اقشار جامعه و به خصوص جوانان و کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان جامعه، آنان را برای نقش آفرینی بهتر در فرآیند توسعه و پیشرفت کشور آماده می کند.
در این مراسم از بیش از 30 نفر از نفرات برتر جام باشگاههای کتابخوانی در گناباد قدردانی شد.
13 کتابخانه عمومی و مشارکتی با زیربنای 6 هزار و 500 متر مربع با بیش از 191 هزار جلد کتاب و 242 عنوان نشریه در مناطق شهری و روستایی گناباد فعال است و به ازای هر گنابادی 2.5 نسخه کتاب وجود دارد.
شهرستان 89 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.