یحیی قاینی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش آلاینده های هوا امروز مشهد را در شرایط ناسالم قرار داده و باعث تعطیلی مدارس در همه مقاطع تحصیلی این کلانشهر شده است.
وی ادامه داد: با این حال بارشهای رگباری باران همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک که برای امشب در مشهد و دیگر نقاط خراسان رضوی پیش بینی شده است، باعث کاهش آلاینده ها خواهد شد و شرایط سالم را برای روز چهارشنبه در مشهد رقم خواهد زد.
رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارندگی پیش بینی شده در نواحی مختلف استان به ویژه در نوار شرقی و جنوبی آن به صورت برف و باران در طول روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.
وی به کاهش هشت تا 10 درجه ای دمای هوا در خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: بیشینه دمای امروز هوای مشهد 19 درجه سلسیوس پیش بینی شده که فردا چهارشنبه با افت 9 درجه ای به 10 درجه خواهد رسید.
تربت حیدریه با کمینه دمای سه درجه سلسیوس و درگز با بیشینه دمای 23 درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در طول 24 ساعت گذشته بودند.
هواشناسی خراسان رضوی دیروز با صدور اطلاعیه ای از ورود سامانه بارشزا از عصر دوشنبه در این استان خبر داد که پیامد فعالیتش بارشهای رگباری در برخی نقاط توام با رعد و برق، افزایش شدت وزش باد و کاهش دمای هوا در بیشتر مناطق برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری است.
بر اساس این اطلاعیه، طی فعالیت این سامانه به علت بارش، وزش باد شدید، کولاک، تشکیل مه و کاهش دید احتمال اختلال در سامانه حمل و نقل نیز وجود دارد.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.