سید جواد رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طول شبکه توزیع برق در کاشمر چهل سال پیش 82 کیلومتر بود اما هم اینک به هزار و 660 کیلومتر رسیده است. تعداد پستهای توزیع برق نیز از 31 پست به 960 پست افزایش یافته و شمار پستهای فوق توزیع چهار دستگاه است.
وی شمار چراغهای برق کاشمر را نیز در ابتدای انقلاب هزار پایه و هم اینک 24 هزار پایه ذکر و بیان کرد: پس از چهار دهه فعالیت اداره برق شهرستان کاشمر شاهد بهبود قابل ملاحظه ای در شاخصهای نیرو هستیم که کاهش تلفات شبکه به هفت درصد، کاهش میزان خاموشی و قطع برق، استقرار سامانه جی.آی.اس و اتوماسیون در سطح شبکه، بهره گیری از نیروهای جوان، خلاق و پیمانکاران توانمند داخلی و استفاده از ناوگان خودروی مجهز و آماده تنها چند نمونه از آن به شمار می روند.
مدیر امور برق کاشمر گفت: در زمینه استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر نیز این شهرستانها هم اینک با فعالیت 50 نیروگاه خورشیدی پنج تا 100 کیلوواتی به پایداری شبکه برق کمک می کند.
وی افزود: شمار مشترکان برق شهری و روستایی کاشمر نیز تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی 10 هزار و 650 مورد بود اما هم اینک این تعداد با 77 هزار و 515 مشترک رسیده است.
مرکز شهرستان 195 هزار نفری کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. این شهرستان مرکب از دو بخش مرکزی و کوهسرخ دارای 63 روستای است. 61 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
7497/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.