علیرضا رزم حسینی که به شهرهای شرقی خراسان رضوی سفر کرده است روز سه شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان تربت جام افزود: مبالغ یارانه هایی که هم اینک از سوی دولت برای مردم واریز می شود می تواند در آبادانی مناطق کمتر توسعه یافته هر منطقه از کشور مانند شهرستان تربت جام سهم بسزایی داشته باشد.
وی ادامه داد: اگر با مردم صادقانه رفتار کنیم آنان ما را همراهی می کنند و قطعا با اعتماد به دولت سرمایه های خود را به سمت توسعه و آبادانی سوق می دهند. توسعه آبادانی در شهرستان وحدت محور تربت جام با همفکری و هم افزایی علمای شیعه و سنی محقق خواهد شد.
استاندار خراسان رضوی به دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی نیز اشاره و بیان کرد: دشمنان انقلاب با نگاه مغرضانه و توطئه آمیز هشت سال جنگ را به این کشور تحمیل کردند و در مقابل مسئولان بطور مضاعف برای آبادانی و توسعه ایران تلاش وافری داشته اند.
وی گفت: هم اینک کمتر روستا و شهری در کشور وجود دارد که از آب آشامیدنی و خدمات برق برخوردار نباشد. از سوی دیگر هیچ جای خراسان رضوی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات گازرسانی نداشت اما هم اینک 85 درصد گستره این استان از خدمات شبکه گازرسانی بهره مند است.
رزم حسینی افزود: پیش از انقلاب روزانه در خراسان رضوی تنها چهار پرواز هواپیما انجام می شد اما هم اکنون روزانه 120 پرواز در فرودگاه مشهد و فرودگاههای دیگر شهرستانهای استان انجام می شود.
وی ادامه داد: همچنین تمام کشورهای منطقه اکنون درگیر جنگ و آشوب هستند اما مرزهای جمهوری اسلامی ایران که بخشی از آن در شرق کشور و خراسان رضوی واقع است از امنیت کامل برخوردار می باشد لذا از نیروهای مرزبانی قدردانی می شود.
استاندار خراسان رضوی در ادامه بر لزوم گسترش برنامه های مشارکت بخش خصوصی در استان تاکید و بیان کرد: توسعه و آبادانی این خطه با پیگیری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی میسر است. علمای دین نیز باید برای تکریم و هدایت بخش خصوصی موج ایجاد کنند تا بتوانند سرمایه ها را به خراسان رضوی سوق دهند.
وی گفت: اگر امروز بخواهیم روستاهای توسعه یافته داشته باشیم باید سپرده گذاری مردم از بانکها خارج و به سمت اشتغال هدایت شود زیرا دولت دیگر ظرفیت ندارد تولید شغل کند ولی می تواند فرصتهای سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران محقق سازد.
رزم حسینی افزود: با کمک خیران در خراسان رضوی توسعه مناطق کمتر توسعه یافته محقق خواهد شد و رمز موفقیت این کار اتحاد و همبستگی همه گروههای سیاسی است.
وی همچنین به ظرفیتهای تربت جام اشاره و بیان کرد: با کارآفرینان و مجاهدان اقتصادی این شهرستان آینده روشن برای مردم به زودی محقق خواهد شد که نمونه ان 'قلعه گنج' شهرستان کرمان است که در کشور نمونه شده است.

* افتتاح 65 طرح عمرانی و خدماتی
فرماندار شهرستان تربت جام نیز در این نشست گفت: 65 طرح عمرانی و خدماتی با هزینه 825 میلیارد ریال در طول دهه مبارک فجر امسال در این شهرستان بهره برداری می شوند.
مرتضی حمیدی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در تربت جام اشاره و بیان کرد: مرزهای این شهرستان اکنون از آرامش کامل و امنیت بالایی برخوردار است و خدمات خوبی به ویژه در دولت تدبیر و امید به مرزنشینان تربت جامی ارائه شده است.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید طی 11 مرحله با هزینه 110 میلیارد ریال به مرزنشینان در حوزه 25 کیلومتری تربت جام کمک کرده است.
همچنین در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی تربت جام با حضور استاندار خراسان رضوی امامان جمعه اهل سنت و شیعه این شهرستان طی سخنانی به مشکلات و فرصتهای سرمایه گذاری در منطقه پرداختند که مهمترین آن چالش آبرسانی روستایی بود.
استاندار خراسان رضوی پس از تربت جام امروز به شهرستان صالح آباد سفر می کنند.
تربت جام در 167 کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. این شهرستان از سمت شمال شرق هم مرز با افغانستان است.
3027/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.