نجفقلی صالحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صندوقهای اعتبارات خرد زنان روستایی الگوی موفق اقتصاد مقاومتی در راستای توانمندسازی زنان روستایی و فراهم کردن شرایط دسترسی آنها به منابع مالی است که منجر به ایجاد اشتغال و تولید درآمد در جوامع روستایی می‌ شوند.
وی گفت: نهادینه کردن مشارکت زنان روستایی در راستای فعالیتهای مختلف بخش کشاورزی، توسعه روستایی و توجه ویژه به زنان آسیب ‌پذیر روستایی و عشایری با اولویت زنان سرپرست خانوار از جمله سیاستهای کلی تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی است.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: ایجاد بستری مناسب برای مشارکت زنان و ارتقای مهارتهای فردی و اجتماعی زنان روستایی از طریق اجرای برنامه های آموزشی به خصوص برگزاری کارگاه، کلاس و بازدیدهای ترویجی از جمله اهداف اصلی تشکیل صندوقهای اعتباری است.
وی ادامه داد: پروژه تشکیل و اجرای صندوقهای اعتبارات خرد زنان روستایی چندین سال است که با هدف بهبود وضعیت اقتصادی کشور، کاهش بیکاری، عدالت اجتماعی و کاهش فقر در مناطق روستایی آغاز شده و همچنان ادامه دارد. صندوق اعتبارات خرد به ایجاد اشتغال متناسب با روستا برای زنان کمک می ‌کند و مهاجرت روستاییان به شهرها را از این طریق کاهش می‌ دهد.
1،7 میلیون نفر از جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی در دو هزار و 500 روستای این استان سکونت دارند.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.