دکتر محمدرضا دارابی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح پنج مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در این غربالگری بیش از 2 هزار و 790 نفر مشکوک به سرطان برای بررسی بیشتر به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.
وی اظهار داشت: برنامه غربالگری و شناسایی زودهنگام سرطان های شایع در مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه از سال 1395 آغاز شده و تاکنون بیش از یک میلیون نفر زیر پوشش قرار گرفتند.
وی با اشاره غربالگری سه سرطان پستان، دهانه رحم و روده بزرگ در خراسان رضوی گفت: سالانه بیش از 10 هزار مورد جدید سرطان در استان خراسان رضوی شناسایی می شود.
دارابی افزود: در برنامه غربالگری سرطان کلورکتال (روده بزرگ) نیز 61 هزار نفر زیرپوشش قرار گرفتند که از این تعداد 715 نفر برای ادامه درمان به سطح 2 ارجاع داده شدند.
وی اظهار داشت: حدود 555 نفر نیز دارای سابقه فامیلی این بیماری بودند که شناسایی شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در غربالگری سرطان سرویکس (دهانه رحم) نیز حدود 553 هزار نفر در مناطق زیر پوشش این دانشگاه زیرپوشش قرار گرفتند که از این تعداد 138 هزار و 500 نفر برای بررسی بیشتر به مراکز سطح 2 ارجاع داده شدند.
در این مراسم 75 مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان در کشور به طور همزمان با حضور سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد که پنج مرکز از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.