مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم گفت: تربیت نسل جدید و سرمایه انسانی مهمترین رکن توسعه و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
قاسمعلی خدابنده افزود: دهه فجر امسال یکصد آموزشگاه در استان خراسان رضوی به بهره برداری می رسد.
وی اظهار داشت: برای موفقیت در آموزش نسل جدید باید خود مراقبتی و خود کنترلی بین دانش آموزان تقویت گردد تا اخلاق مداری و درست کرداری در جامعه نهادینه شود.
وی گفت: تمرین مهارتهای زندگی با دانش آموزان در مدارس باعث ایجاد انگیزه و شوق در آنان شده و در آینده موجب کاهش هزینه های ناشی از معضلات اجتماعی می گردد.
خدابنده افزود: از ابتدای سال تحصیلی 260 هزار دانش آموز ابتدایی در استان اقدام به حفظ جزء 30 قرآن کریم کرده اند.
فرماندار فیروزه نیز در این مراسم گفت: با احداث این آموزشگاه ها در روستاهای شورورز، توزندجان، بتو، رباط، زروند و جمبر جوق با هزینه 14 میلیارد و 300 میلیون ریال و 13 کلاس در مجموع 762 متر مربع به فضاهای آموزشی و پرورشی این شهرستان افزوده شده است.
ابوالفضل حکیم پور افزود: از ابتدای امسال600 میلیون ریال صرف احداث و بازسازی فضاهای آموزشی در شهر فیروزه، همت آباد و روستای گرماب شده و 18 مدرسه فرسوده دیگر در این شهرستان نیازمند بازسازی است.
در این مراسم همچنین سالن همایش های آموزش و پرورش شهرستان فیروزه با هزینه سه میلیارد و 500 میلون ریال و گنجایش 250 نفر و سیستم ارتباط تصویری بی سیم مدارس این شهرستان با هزینه 600 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
شهرستان فیروزه دارای 117 مدرسه و هفت هزار و 600 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.
مرکز شهرستان 42 هزار نفری فیروزه در 152 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.