مدیرکل دفتر برنامه و بودجه و ارزیابی عملکرد معاونت برنامه ریزی شهرداری مشهد در این مراسم گفت: تدوین برنامه عملیاتی شهرداری از پارسال به درخواست شورای پنجم شهر مشهد آغاز شد و چهارمین برنامه میان مدت شهردای مشهد تدوین و به مرحل رونمایی رسید.
جمال بارانی افزود: برای تدوین این برنامه 30 مسئله اساسی به عنوان مشکلات جدی شهر مشهد در دستور قرار گرفت و چالشهای برنامه های پیشین نظیر 'نظام فرایندهای خدمات و تولیدات شهرداری، اتصال با اسناد بالادستی و طرح جامع و هماهنگی برنامه با بودجه' در تدوین برنامه جدید مورد توجه قرار گرفت.
وی ادامه داد: هم اینک بخش اعظم شهرداریهای کشور هنوز برنامه های میان مدت نخست و دوم خود را تجربه می کنند و در این میان شهرداری مشهد در افق برنامه ریزی در سطح کشوری از رتبه متوسط به بالا برخوردار است.
مدیرکل دفتر برنامه و بودجه و ارزیابی عملکرد معاونت برنامه ریزی شهرداری مشهد گفت: این برنامه عملیاتی با نگاه به دو سند مهم شامل سند چشم انداز توسعه در افق 1404 و طرح جامع شهر مشهد تدوین و اعتبار پیش بینی شده برای اجرای آن طی چهار سال 357 هزار میلیارد ریال است.
برنامه عملیاتی میان مدت 1397 - 1400 شهرداری مشهد حاوی شش مضمون اصلی، 31 هدف کلان، 41 راهبرد و شش حوزه ماموریتی و 44 عملیات است. 'حمل و نقل عمومی، شهر متعادل و ایمن، شهر پاک، شهر هوشمند، شهر امید و شهر رقابتی پذیر' از مضامین اصلی برنامه عملیاتی میان مدت شهرداری مشهد هستند.
کلانشهر سه میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دارد. دومین کلانشهر بزرگ ایران با احتساب نواحی منفصل توس و قرقی 328 کیلومترمربع مساحت دارد. شهرداری مشهد دارای 13 منطقه و 44 ناحیه شهرداری و افزون بر 10 هزار کارمند دارد. شهرداری مشهد علاوه بر مدیریت و نظارت عالی بر شهرداران مناطق 13 گانه این شهر، هشت معاونت شامل حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی، فنی و عمرانی، شهرسازی و معماری، برنامه ریزی و توسعه، مالی و اداری، معاونت اقتصادی به اضافه تشکیلات مشاور و رییس حوزه شهردار را به عنوان زیرمجموعه خود دارد. سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد زیرمجموعه معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری این شهر است. معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز حوزه های 'گروه نظارت بر حمل و نقل، شرکت بهره برداری قطار شهری، شرکت قطار شهری، سازمان حمل و نقل و بار درون شهری، سازمان حمل و نقل و ترافیک و سازمان اتوبوسرانی' این شهر را مدیریت می کند. معاونت امور اقتصادی شهرداری مشهد هم ناظر بر عملکرد و مسوول مدیریت حوزه 'سازمان زمین و مسکن، مدیریت سرمایه گذاری و مشارکتها، مدیریت بازاریابی و بهره برداری، مدیریت اداری مالی و پشتیبانی و مدیریت املاک' در چارچوب چارت سازمانی شهرداری مشهد است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.