محمدابراهیم داوودیان روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بر لزوم کاربردی شدن پژوهش های صورت گرفته در حوزه اعتیاد در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.
وی افزود: استفاده از ظرفیت و توانایی دانشگاه ها به منظور انجام تحقیقات منسجم و اصولی در راستای مبارزه و پیشگیری از معضل اعتیاد نقش بسزایی دارد.
وی اظهار داشت: مراکز دانشگاهی باید علاوه بر تعامل و ارتباط مستمر با اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان ، در تهیه و تدوین سند پیشگیری از آسیب های اجتماعی که یکی از محورهای آن پیشگیری از اعتیاد است، اهتمام بیشتر داشته باشند.
معاون فرماندار تربت حیدریه گفت: بررسی علل و عوامل گرایش افراد به مصرف مواد مخدر، کاهش سن اعتیاد و افزایش اعتیاد زنان نیاز به کار پژوهشی و کاربردی دقیق دارد تا بتوان به نتایج مطلوب دست یافت و در این راستا نقش مراکز دانشگاهی که از پشتوانه علمی و تخصصی برخوردارند بر کسی پوشیده نیست.
داوودیان افزود: طی 2 ماه گذشته 42 سوداگر مرگ با بیش از 50 کیلو گرم انواع مواد مخدر در این شهرستان دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شدند.
وی طلاق و اعتیاد را مهمترین آسیبهای اجتماعی ذکر کرد و گفت: در این میان جامعه دانش آموزی در معرض بیشترین خطر و آسیب ها به ویژه اعتیاد هستند.
22 مرکز فعال ترک اعتیاد در شهرستانهای تربت حیدریه، زاوه و مه لات فعال است و هزار معتاد در این مراکز در حال ترک اعتیاد هستند که 80 درصد آنان را مردان تشکیل می دهند.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
7079/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.