مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: در حال مذاکره با نمایندگان مشهد در مجلس و برخی از اعضای کمیسیون تلفیق و همچنین مکاتبه و پیگیری این موضوع از طریق اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور هستیم و تمام تلاش خود را جهت پایدار کردن ردیف بودجه بیمه رانندگان به کار خواهیم بست.

به گزارش ایلنا از مشهد، علوی مقدم با اشاره به اینکه بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی یکی از آخرین مزایا تاکسیرانان بود، گفت: هر چند که از سال 92 تاکنون از ثبت‌نام تاکسیرانان جدید برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی خودداری می‌شد متاسفانه با در نظرگرفتن اعتبار برای آن در بودجه سال آینده، احتمال حذف آن توسط سازمان تامین اجتماعی وجود دارد.

وی افزود: مکاتبات و پیگیری‌هایی از سوی سازمان تاکسیرانی‌های کشور، شهرداری و سازمان تاکسیرانی مشهد با مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس انجام شده و نامه‌های مشترکی نیز توسط سازمان تامین اجتماعی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و وزارت کشور در خصوص ضرورت تامین اعتبار و برقراری بیمه رانندگان با توجه به قانون هدفمندسازی رایانه‌ها به معاون اول محترم ریاست جمهوری برای پیش‌بینی بودجه نوشته شده است.

وی ادامه داد: به‌رغم دستور معاون رئیس جمهور به رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه جهت پیش بینی اعتبار، در ردیف‌های بودجه سالیانه و همچنین با توجه به پیشنهاد و تعدادی از نمایندگان جهت پیش‌بینی ردیف اعتباری خاص در بودجه سال 98، این امیدواری ایجاد شد که مشکل بیمه رانندگان از سال آینده برطرف شود، اما متاسفانه با ابلاغ اصلاحیه بودجه سال 98 مشخص شد اعتبار این بخش از اصلاحیه بودجه کشور حذف شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی، رانندگان تاکسی بیشترین فشار را در شرایط فعلی متحمل می‌شوند، اظهار کرد: در کنار این فشارها با افزایش هزینه‌ها و بیکاری، بخشی از افراد جامعه با روی آوردن به مسافرکشی جهت تامین هزینه‌های خود، باعث کاهش درآمد رانندگان تاکسی شده‎اند؛ علاوه بر این موارد افزایش قیمت لوازم یدکی و تعمیرات تاکسی نیز فشار مضاعفی را به تاکسیرانان وارد می‎کند لذا با توجه به این موارد حذف بودجه بیمه تامین اجتماعی تاکسیرانان این قشر را دچار مشکل می‎کند.

وی گفت: مدیریت سازمان مدیریت تاکسیرانی با استفاده از روش‌های مختلف پیگیر تامین اعتبار بودجه بیمه رانندگان حمل و نقل عمومی در بودجه سال آینده است.

علوی‌مقدم افزود: در این راستا در حال مذاکره با نمایندگان مشهد در مجلس و برخی از اعضای کمیسیون تلفیق و همچنین مکاتبه و پیگیری این موضوع از طریق اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور هستیم و تمام تلاش خود را جهت پایدار کردن ردیف بودجه بیمه رانندگان به کار خواهیم بست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.