جعفر مروارید روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مکان مراسم آغازین جشنواره فیلم فجر در مشهد هنوز مشخص نشده ولی در افتتاحیه علاوه بر حضور یک مسئول کشوری، پخش فیلم و تجلیل از سینماگران پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: در این چارچوب طی روزهای 12 تا 18 بهمن ماه جاری فیلمها برای عموم مردم اکران می شوند. هنوز اسامی فیلمها مشخص نشده اما 14 فیلم از تهران دریافت می شود و دریافت بقیه فیلمها نیز تا سقف 22 فیلم در حال رایزنی با شهرداری مشهد قرار دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: فروش بلیت شانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد نیز از طریق سایت سینما تیکت و به شکل اینترنتی است و هر فیلمی سه اکران خواهد داشت.
وی در ادامه همچنین اظهارداشت: نگاه امسال به جشنواره فیلم فجر 'عدالت توزیعی' است تا مردم تمامی مناطق مختلف مشهد بتوانند به راحتی از جشنواره بهره مند شوند لذا شانزدهمین جشنواره فیلم فجر در چهار سینمای هویزه، اطلس، سیمرغ و گلشن این شهر برگزار می شود.
مروارید به برنامه های جانبی این جشنواره نیز اشاره و بیان کرد: امسال پنج فیلم مختص کودکان و نوجوانان شامل 'لکنت، پاستاریونی، بنیامین، ضربه فنی و آخرین داستان' در قالب 'برنامه سیمرغ پروانه ها' به شکل رایگان در سینما اصغرزاده مشهد برای عموم مردم اکران می شوند.
وی دیگر برنامه های جانبی شانزدهمین جشنواره فیلم فجر را در مشهد 'نشستهای نقد، نظریه و کارگاه در سینما هویزه، پخش زنده و اینترنتی برنامه های جشنواره، راه اندازی سامانه نظرسنجی مکانیزه پس از پایان هر فیلم و برگزاری نشستهای بین رشته ای سینما همچون سینما و جامعه شناسی، سینما و فلسفه و سینما و روانشناسی' ذکر و بیان کرد: امسال در مورد زیارت و مشهد نیز برنامه ویژه ای در نظر گرفته شده و از فیلمهایی که بطور خاص به موضوع مشهد و زیارت می پردازد حمایت می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 40 فیلم با مضامین اجتماعی و فرهنگی در سینما اطلس مشهد به نمایش در خواهند آمد و جهت تکریم خانواده های شهدا اکرانهای ویژه ای نیز برای این عزیران تدارک دیده شده است.
وی افزود: انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی که در برگزاری جشنواره فیلم فجر کمک می کند از تاریخ هفتم تا دهم بهمن در سینما هویزه مشهد فیلمهای کوتاه را همراه با جلسات نقد و بررسی به نمایش گذاشته و کارگاه فیلمسازی کوتاه، کارگاه عکاسی و نمایشگاه عکس نیز برگزار خواهد کرد.
مروارید ادامه داد: امسال استارت آپ فیلمهای کوتاه درباره زیارت هم به اجرا در خواهد آمد. امید است مجموعه این موارد جشنواره امسال فیلم فجر مشهد را به یک نگاه بین المللی به سینما در این شهر تبدیل کند. انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فکری و فرهنگی با ایده گفت و گو، سخن و تبیین می باشد و جشنواره فیلم فجر هم گونه ای سخن گفتن با مردم است که حاصل آن باید به خرد جمعی و نقادی اجتماعی کمک کند.
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.