دکتر احمد شریعتی روز سه شنبه در حاشیه سفر به تایباد و دیدار با فرماندار این شهرستان افزود: با توجه به اینکه استان خراسان رضوی یکی از استان های موفق در تولید مرغ تخم گذار و تخم مرغ است در سال جاری هیچ کانون ابتلا به بیماری فوق حاد پرندگان در آن شناسایی نشده است.
وی به تولید تخم مرغ در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: تعهد این استان در تولید تخم مرغ در سال جاری 100 هزار تن می باشد که از ابتدای سال تا پایان دی ماه بیش از 100 هزار تن تخم مرغ تولید شده که این رقم پارسال به 130 هزار تن رسید.
وی با بیان اینکه جوجه ریزی در سطح واحد های پرورش مرغ استان در سال جاری 15 درصد کاهش پیدا کرده است گفت: سالانه به طور متوسط 80 میلیون قطعه جوجه در دو هزار و 300 واحد مرغ گوشتی استان پرورش پیدا می کند.
مدیرکل دامپزشکی استان به واردات گوشت قرمز از برخی کشورهای همسایه اشاره کرد و افزود: در سال جاری بیش از هزار و 430 تن انواع گوشت تازه و منجمد از کشورهای استرالیا، قرقیزستان، ارمنستان، گرجستان و افغانستان وارد این استان شده که نقش بسزایی در کاهش قیمت گوشت قرمز در بازارهای استان داشته است.
شریعتی ادامه داد: در اجرای طرح پیشگیری از تب برفکی طی 2 طرح بهاره و پاییزه برای دامهای سبک و سنگین استان واکسیناسیون انجام می شود که در حال حاضر بیش از 70 درصد دامهای سبک استان واکسینه شده اند.
فرماندار تایباد نیز در این دیدار با بیان اینکه نیروی انتظامی و مرزبانی با تمام توان از ورود دام زنده به داخل کشور جلوگیری می کند گفت: با توجه به نیاز داخل برای تامین گوشت باید مبادی غیر رسمی نیز برای ممانعت از قاچاق دام کنترل شود.
حسین شرافتی راد افزود: با وجود به تمهیدات در نظر گرفته شده برای مهار پدیده قاچاق می توان گفت مرزهای مشترک ایران و افغانستان از نظر قاچاق دام پاک است.
شهرستان تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.