علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در گردهمایی ائمه جمعه خراسان رضوی در مشهد افزود: ما نیز با همه امکانات به ائمه جمعه و جماعات برای امور فرهنگی کمک می کنیم.
وی اظهار داشت: استان خراسان رضوی را باید متفاوت از دیگر استانها اداره کنیم و نباید به روزمرگی دچار شویم و این امور ما را گرفتار کند.
وی گفت: برای توسعه استان، مثلث توسعه اقتصادی را طراحی کرده ایم که شامل سرمایه‌ گذاران و کارآفرینان، کارگزاران حکومت و نمایندگان مجلس است و امامان جمعه نیز نظارت عالی دارند.
استاندار خراسان رضوی افزود: با استفاده از ظرفیت قانونی و بخش خصوصی باید اشتغال ایجاد کنیم نباید سرمایه ‌گذار مورد بی مهری قرار گیرد.
وی اظهار داشت: هم اکنون 52 درصد تسهیلات جذب استان می ‌شود و مابقی به دیگر استان ها می رود لذا باید اقتصاد مقاومتی را با حضور مردم راه بیندازیم.
وی گفت: خراسان رضوی را به 12 منطقه اقتصادی مبتنی بر حوزه ‌های انتخابی نمایندگان تقسیم ‌بندی کرده ایم. از همه جای کشور سرمایه گذاران و شرکت ها را می آوریم و از آنان استقبال می کنیم.
رزم حسینی با بیان اینکه در راه توسعه چندین چالش وجود دارد افزود: بوروکراسی و دیوانسالاری، تمرکزگرایی، دعواهای جناحی و سیاسی، عدم انسجام دستگاه ‌های حکومتی و اداری، عدم وحدت رویه در انجام کارها و وجود قوانین مزاحم از جمله موانع پیشبرد کارهاست.
وی اظهار داشت: در حوزه سیاسی معتقد به شعار ولایت و توسعه با مشی اعتدال هستم، ذات انقلاب اسلامی برای پیشرفت و توسعه بوده و ولایت هم یک اصل مهم قانون اساسی است.
وی در باره شهرهای بدون فرماندار و مشکل کم آبی استان هم گفت: شهرهایی که فرماندار ندارند تا پایان سال برای آنها فرماندار مشخص می شود و برنامه فرمانداران را بر اساس شاخص اقتصادی ارزیابی می‌ کنیم.
وی افزود: برای رفع مشکل آب که یک چالش ملی است طرح انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی مطرح است که از سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی می ‌گذرد همچنین باید مدیریت مصرف آب در شهر مشهد را انجام دهیم که کلید کار مدیریت مصرف در حوزه کشاورزی است.

* جای برخی مسائل در خطبه ها نیست
مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی نیز گفت: جای برخی مسائل درخطبه های نماز جمعه نیست.
حجت الاسلام حسین صفدری با بیان اینکه امنیت اجتماعی یک اصل است و حق نداریم آن را به هم بزنیم افزود: امنیت اجتماعی در همه حالات مهم است به ویژه اکنون که فشارها تشدید شده است.
وی با اشاره به تلاش آمریکا برای برگزاری نشست ضد ایران در کشور لهستان اظهار داشت: همه سیاست خارجی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان صرف چالش آفرینی برای ایران است، پیام ظاهری نشست لهستان این است که در دوران ترامپ هم می توانیم مشابه اوباما دنیا را علیه ایران بسیج کنیم و پیام باطنی آن این است که آمریکا در همه پروژه ها علیه ایران شکست خورده است.
وی ادامه داد: دشمن می‌ خواست صادرات ما را به صفر برساند و کارخانه ها را تعطیل و فشار بر مردم را تشدید کند اما به هدف خود نرسید.
حجت الاسلام صفدری گفت: وزیر خارجه آمریکا در قاهره اعتراف کرد که جسارت، قدرت و نفوذ ایران در چند سال اخیر افزایش داشته است.
وی افزود: باید با همبستگی داخلی در مقابل مشکلات بایستیم و در وضع حساس کنونی با پیروی از رهبر معظم انقلاب، تلاش مسئولان و حضور مردم در صحنه می توانیم از مشکلات عبور کنیم.
گردهمایی ائمه جمعه خراسان رضوی تا عصر امروز در مشهد ادامه دارد.
هر هفته 53 نماز جمعه در خراسان رضوی برپا می شود.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.