محمد علی نبی پور روز دوشنبه در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی کاشمر گفت: آسیب های اجتماعی به عنوان یکی از موضوعات و دغدغه های اصلی کشور محسوب می شود.
وی افزود: دانشگاهها به عنوان مراکز علمی باید جلسات علمی، تخصصی در این زمینه تشکیل دهند.
وی اظهار داشت: با تدوین سند آسیبهای اجتماعی شهرستان مشکلات و اولویت‌ ها در زمینه آسیب های اجتماعی و سطح آسیب ‌ها در هر یک از مناطق شهری و روستایی قابل بررسی و برنامه ریزی خواهد بود.
فرماندار کاشمر گفت: هدف از تدوین سند آسیب ‌های اجتماعی کار شعاری و آماری نیست بلکه قصد داریم با یک برنامه عملیاتی و واقعی به صورت مرحله ای با اقدامات پیشگیرانه و مداخله ای آسیب‌ های اجتماعی در هر منطقه را کنترل و کاهش دهیم.
وی افزود: باید از روحانیون به عنوان قشر تاثیرگذار بویژه در روستاها بهره برد تا در زمنیه آسیب های اجتماعی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی نمایند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر نیز در این نشست گفت: آسیب های اجتماعی یک پدیده چند وجهی است و برای کاهش تبعات آن باید هم‌ افزایی و تعامل بین همه بخش ها در همه حوزه‌ های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ایجاد شود.
سید محمد جواد موسوی افزود: در این راستا سعی شده است از حوزه علمیه، بهزیستی، امور زندانها، ناجا و برخی مسئولینی که به طور اجرایی و مستقیم با این آسیب ها درگیر هستند دعوت شود تا نظرات خود را بیان کنند.
یکپارچه سازی و رفع اختلافات آماری بین دستگاههای اجرایی در زمینه آسیب های اجتماعی، انعکاس آسیب ها و بیان مشکلات ناشی از آنها در نماز جمعه، حضور دستگاههای اجرایی در حوزه های علمیه و آگاه سازی جهت استفاده از ظرفیت حوزه و روحانیت در محافل و مجالس شهر و روستا از مصوبات این نشست بود.
کاشمر در 228 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
7497 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.