یوسف بیدخوری عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از جاذبه های تاریخی و اقامتگاه های بوم گردی گناباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازدید گردشگران داخلی و خارجی از جاذبه های تاریخی این استان طی این مدت 2 درصد افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: پارسال 31.5 میلیون نفر گردشگر داخلی و سه میلیون نفر گردشگر خارجی از جاذبه های تاریخی و گردشگری استان خراسان رضوی دیدن کردند.
وی با بیان اینکه معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری شهرستانهای خراسان رضوی برای گردشگران داخلی و خارجی مهمترین رویکرد این اداره کل است گفت: افزایش سرمایه گذاری برای ایجاد و گسترش اقامتگاه ها و زیر ساختهای اقامتی در مشهد طی سال های گذشته موجب غفلت از جاذبه های مشابه دیگر نقاط استان شده است.
بیدخوری افزود: این در حالی است که دیگر نقاط خراسان رضوی دارای جذابیت های بسیار هستند که عنایت به آنها موجب افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران داخلی و خارجی می شود.
وی اظهار داشت: این جاذبه ها با پنج محور گردشگری شامل محورهای گناباد و بجستان، تربت حیدریه، کاشمر، خلیل آباد و بردسکن، خواف و قوچان و درگز به گردشگران داخلی و خارجی معرفی و بستر بازدید از آنها فراهم می شود که در این راستا بروشور تبلیغاتی برای معرفی آثار شهرستانهای استان در دست تدوین است.
وی گفت: با توجه به حمل و نقل ریلی از مسییر بجستان استفاده از ظرفیت قطار مغفول مانده که باید از این بستر برای سفر گردشگران داخلی و خارجی بهره گرفت.
بیدخوری افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تنها به دنبال افزایش تعداد اقامتگاه های بوم گردی نیست بلکه به توسعه کیفی و ارتقای خدمات آنها از طریق برگزاری دوره های آموزشی برای متصدیان و افزایش نظارت بر فعالیت آنها و برخورد با مسافران و گردشگران عنایت خاص دارد.
وی اظهار داشت: از مجموع 115 موافقت نامه راه اندازی اقامتگاه بوم گردی که تاکنون در خراسان رضوی صادر شده، 36 اقامتگاه فعال است و 14 واحد نیز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
وی گفت: گناباد از مناطق پیشگام در راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در استان به شمار می رود و از مجموع 13 موافقت نامه صادره در این زمینه هفت واحد تاکنون در این شهرستان راه اندازی شده و 2 واحد نیز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
از مجموع 250 اثر تاریخی شناسایی شده گناباد 142 اثر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و 17 اثر در انتظار ثبت است.
گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.