زهرا مبشری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سردترین شهر خراسان رضوی در این مدت فریمان بود که کمینه دمای هوای آن به 9 درجه زیر صفر رسید.
وی کمینه دمای دیشب هوای مشهد را نیز چهار درجه زیر صفر اعلام و بیان کرد: به جز سرخس که کمینه دمای هوای آن یک درجه سلسیوس بود در تمامی شهرهای دیگر خراسان رضوی کمینه دمای هوا به زیر صفر رسید.
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: برودت هوا امروز و امشب نیز در مشهد و دیگر شهرهای استان تداوم دارد اما فردا دوم بهمن ماه از شدت سرما در خراسان رضوی کاهش یافته و روند افزایش دمای شبانه و روزانه آغاز می شود.
وی بیشینه دمای امروز هوای مشهد را پنج درجه اعلام و بیان کرد: بیشنیه دمای هوای این شهر روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری 9 درجه پیش بینی شده است. کمینه دمای امشب هوای مشهد سه درجه زیر صفر پیش بینی شده که سه شنبه شب آتی به یک درجه زیر صفر خواهد رسید.
مبشری همچنین گفت: با حاکم شدن سامانه جو پایدار در خراسان رضوی از امروز آلاینده های هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان افزایش خواهد یافت. پدیده مه گرفتگی نیز در برخی جاده های خراسان رضوی امروز و فردا ره می دهد.
فریمان با کمینه دمای 9 درجه زیر صفر و تایباد با بیشینه دمای 11 درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در طول 24 ساعت گذشته بودند. بیشترین شدت وزش باد نیز طی همین مدت از تربت حیدریه با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت گزارش شد.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.