در این نشست نظریه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص خرید خانه سیدمحمود فرخ خراسانی شاعدار نامدار این خطه برای تاسیس خانه ادبیات شهر مشهد بررسی شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: این مکان برای تاسیس انجمن ادبی مشهد توسط شهرداری خریداری خواهد شد. طبق این مصوبه شهرداری تا پایان امسال باید نسبت به تاسیس خانه ادبیات مشهد اقدام کند.
بتول گندمی همچنین در پاسخ به شهناز رمارم از اعضای هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص ارزش این ملک و قیمت کارشناسی آن نیز گفت: تا سقف 40 میلیارد ریال برای خرید این ملک در نظر گرفته شده است.
احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: 'انجمن ادبی فرخ' از انجمنهای شناخته شده می باشد لذا خانه فرخی برای تاسیس خانه ادبیات مشهد انتخاب شده است.
معاون شهردار مشهد نیز گفت: تاسیس خانه ادبیات مطالبه اهالی شعر و ادبیات است لذا اگر خانه های مهم دیگری نیز در این خصوص معرفی شوند حفظ آن در دستور شهرداری قرار می گیرد.
سیدمحمود فرخ خراسانی متخلص به فرخ سال 1274 در مشهد متولد شد. وی در سن 86 سالگی درگذشت و در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

* ردیف بودجه محدوده و محلات هدف و حریم شهر
'ایجاد ردیف مشخص برای محدوده و محلات هدف و حریم شهر مشهد' در بودجه سنواتی شهرداری مشهد از دیگر مصوبات نشست امروز شورای شهر بود.
رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: طرح بازآفرینی شهری از اسفند پارسال در سراسر کشور آغاز شده لذا شهرداری و شورای شهر مشهد نیز نسبت به تشکیل سازمان بازآفرینی اقدام کرده اند.
محمدهادی مهدی نیا افزود: باید سهم اعتبارات هر دستگاه و شهرداری در خصوص اجرای این طرح مشخص شود لذا در کمیسیون مناطق پیرامونی شورای شهر مشهد طرحی تهیه شد تا اعتبارات این حوزه در مناطق هدف مشخص شود.
وی ادامه داد: بر این اساس شهرداری مشهد با توجه به هزینه ‌های بالای سالانه خود برای طرحها و پروژه‌های واقع در محلات و محدوده‌های هدف مصوب ستاد بازآفرینی کشور و حریم شهر مشهد باید نسبت به ارائه برش بودجه ‌ای در آلبوم بودجه سنواتی اقدام کند.
رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طبق مصوبه امروز، شهرداری باید نسبت به انجام مطالعه جامعی از روشهای بهینه درآمد و هزینه ‌ها در حریم شهر مشهد اقدام و گزارش آن را حداکثر ظرف سه ماه به شورای اسلامی شهر ارائه دهد.

* طرح جامع ساماندهی استقرار کافوهای مخابراتی
'طرح جامع ساماندهی استقرار کافوهای مخابراتی' از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد بود که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در خصوص آن گفت: طبق این مصوبه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده ‌شد به‌ منظور کاهش اثرات مخرب و تبعات ناشی از نصب بی ‌رویه 'کافوهای مخابراتی' برای ساماندهی و ایجاد وحدت رویه در طراحی، نصب یا تغییرات شبکه ‌ها و زیرساختهای مخابراتی و ارتباطی را از طریق مشارکت و سرمایه ‏‌گذاری بخش خصوصی و شرکتهای دارای پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به روش ساخت، بهره ‌‌برداری، پرداخت اجاره و انتقال اقدام کند.
بتول گندمی افزود: مکانهای پیشنهادی برای نصب و استقرار کافوهای مخابراتی باید برای اخذ تاییدیه به کمیته مکانیابی و مبلمان شهری شهرداری مشهد ارسال شود. عدم پاسخگویی این کمیته حداکثر طی مدت دو هفته پس از ارایه درخواست به منزله موافقت با مکان پیشنهادی است.

* بکارگیری روشهای نوین بازیافت
امروز همچنین 'لایحه بکارگیری روشهای نوین در بازیافت و تفکیک از مبدا پسماندهای شهری' به تصویب شورای شهر مشهد رسید.
رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: بر این اساس شهرداری مشهد موظف است در راستای کاهش آلودگیهای زیست محیطی، هزینه های روشهای سنتی جمع آوری و حمل و دفن زباله به منظور افزایش بهره وری با استفاده از روشهای نوین تفکیک از مبدا پسماندهای شهری و شیوه های عملکردی شهرهای توسعه یافته با استفاده از ظرفیت علمی و اجرایی استارت آپها اقدام کنید.
محمد حاجیان شهری افزود: شهرداری باید تا پایان برنامه میان مدت 1397-1400 به اهداف این برنامه و آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند در حیطه وظایف خود دست یابد.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.