حمیدرضا موحدی زاده روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر مشهد به طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها در مجلس شورای اسلامی اشاره و بیان کرد: هنوز از محتوای این طرح چیزی منتشر نشده ولی هر اقدامی که در راستای تقویت جمهوریت نظام و اصالت رای مردم باشد خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
وی ادامه داد: اگر فضای دموکراتیک و باز را در اصلاح قانون ببندیم، چنانچه آگاهانه باشد خودزنی است و اگر ناآگاهانه باشد نیز جای تاسف دارد.
عضو شورای شهر مشهد همچنین به تحریمها و فشارهای اقتصادی از سوی آمریکا و نیز انزوای سیاسی دولت ترامپ در جهان اشاره و بیان کرد: هدف آمریکا از این اقدام ایجاد گسست در جامعه بزرگ ایران و شکاف بین دولت، نظام و مردم است لذا برای افزایش اعتماد مردم به نظام باید رای آنها را پاس بداریم.
وی گفت: باز شدن و تسهیل امکان ورود افراد شایسته به عرصه خدمت در تشکیلات اداری و سیاسی کشور نقش مهمی در اعتماد افزایی مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران ایفا خواهد کرد.

* هویت مشهد
موحدی زاده در بخش دیگری از سخنانش هویت مشهد و فلسفه وجودی این شهر را حرم منور امام رضا(ع) ذکر و بیان کرد: اگر وجود آن امام همام نبود چنین جمعیتی در این شهر گرد هم نمی آمدند و مشهد به این صورت شکل نمی گرفت لذا محوریت شهر ما مرقد مطهر امام هشتم(ع) است.
وی به فضاسازیهای اخیر پیرامون تغییر نام ایستگاههای راهنمای زائر در مشهد اشاره و بیان کرد: معتقدیم هویت مشهد با محوریت امام رضا(ع) 'هویت منشوری' است. برخی افراد بهتر است بی جهت مسائلی را که از ذهن کوچک خودشان می گذرد بیان نکنند و اگر چنین افرادی حسی در درون خود دارند، مشکل خودشان است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: این شهر دارای هویت فرهنگی و تاریخی نیز می باشد. اقتصاد گردشگری و جاذبه های مشهد مستلزم این است که دیدگاهها را نسبت به این شهر وسیعتر کنیم. بر این اساس آن دیدگاهی که هویت مشهد را فقط 'زیارتی' می داند، پاسخ دهد که آیا می باید درآمد برای اداره و هزینه در این شهر و ارائه خدمت به زائر را از کجا کسب کرد؟ باید ظرفیتهای جدید شهر را شناسایی و سرمایه گذاری را حمایت کنیم.
وی ادامه داد: باید به هویت منشوری شهر مشهد در روزگار جدید توجه کرد و بی جهت جنگهای مصنوعی ایجاد نکرد. فراتر از مشهد، ایران با امام رضا(ع) عجین شده و تکریم اولاد پیامبر اکرم(ص) اقتضاء فرهنگ ایرانی و شیعی ما است.
موحدی زاده گفت: روحیه مردم باید حفظ و نباید از اقداماتی که برای مردم انجام می شود بهانه تراشی شود. فرهنگ میزبانی و شهری در کلانشهر مشهد با بیش از هزار سال سابقه شیعی، با تغییر یک تابلو دچار خدشه نمی شود. این تفکر ناشی از کمبود آگاهی است. می بایست با تصحیح روشها، ایام بهتری برای مردم ساخت.
وی در ادامه ضمن تسلیت ایام دهه فاطمیه افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی کاملی برای زنان نقش آفرین در جامعه اسلامی هستند. مواجهه ایشان با تنگ نظری قابل توجه است. حضرت فاطمه(س) زنی اجتماعی بودند و در مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی زمان خود موضعگیری داشتند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: زنان فقط برای خانه نشینی خلق نشده اند لذا زنان باید در کنار ایفای نقشهای مادری و همسری، در جامعه نیز به صورت شایسته ایفای نقش کنند.
در پی مصوبه هیات وزیران مبنی بر راه اندازی مراکزی با عنوان 'اطلاعات سفر' در مبادی ورودی شهرها، مراکز پیشین 'راهنمای زائر' در مشهد به 'مراکز تخصصی اطلاعات سفر' تغییر نام داده و با همان اهداف همیشگی فعالیت خود را پیگیری کرده اند.
در حالی که هم اینک 26 'مرکز اطلاعات سفر' در محدوده های زیارتی و گردشگری مشهد و مبادی ورودی این کلانشهر برای خدمت رسانی به زائران و گردشگران فعالیت دارند چندی پیش مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی حذف واژه 'زائر' از عنوان مراکز تخصصی سفر را اقدامی برای 'اعلام جنگ تمدنی و فرهنگی در مشهد' توصیف کرده است.
وحید جلیلی در مراسم افتتاح بخشی از موزه زنده زیارت در مشهد گفت: به ‌تازگی با فشار برخی جریانها دستور داده ‌شده تا تابلوهای دکه ‌هایی را که در اطراف حرم امام رضا(ع) به ‌عنوان راهنمای زائر فعال بودند پایین بکشند و به ‌جای آن تابلوی راهنمای مسافر نصب کنند.
معاون پیشین فرهنگی شهرداری مشهد در دوره شورای اسلامی چهارم این شهر گفت: موضوع حذف عنوان زائر از عاشقان زیارت امام رضا(ع) را نمی ‌توان بحثی سیاسی دانست بلکه اقدامی برای اعلام جنگ تمدنی و فرهنگی در مشهد مقدس است. کسانی که تاکنون برای زیارت به حرم رضوی نرفته ‌اند اکنون تئوریسین توسعه مشهد هستند که در نشریات مصاحبه و اعلام می‌ کنند در مشهد نباید زائر داشته باشیم بلکه باید توریست جذب کنیم. برخی در حال مقابله با ماهیت امام رضایی مشهد مقدس هستند. از نخبگان شهر مشهد فارغ از هر خط سیاسی می ‌خواهم مقابل این جریان سکوت نکنند.
وحید جلیلی به مدت سه سال تا ابتدای آبان ماه پارسال معاون فرهنگی شهردار مشهد بود.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.