مسعود مهدی زاده مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدها موظفند تا پیش از بهره برداری تصفیه خانه چرمشهر استانداردهای لازم را در خصوص ایمنی و بهداشت محیط کار موسوم به 'اچ.اس.یی' کسب و اجرایی کنند.
وی ادامه داد: همه واحدهای صنعتی مستقر در چرمشهر از شهریور ماه گذشته تاکنون با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی مورد پایش مستمر قرار گرفته اند.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی به تصفیه خانه فاضلاب چرمشهر نیز اشاره و بیان کرد: این شهرک سال 1383 یک تصفیه خانه به ظرفیت هزار مترمکعب در شبانه روز داشت که عمر آن به پایان رسید و پس از آن نیز واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک موارد مربوط به کاهش آلایندگیهای ناشی از فعالیت خود را رعایت نکرده اند.
وی گفت: پارسال عملیات اجرایی تصفیه خانه جدید چرمشهر به ظرفیت سه هزار مترمکعب در شبانه روز و منطبق بر آخرین استانداردها با اعتبار 180 میلیارد ریال آغاز شد. تاکنون ساخت تصفیه خانه 90 درصد پیشرفت کرده، خرید 20 درصد تجهیزات آن انجام شده و بقیه تجهیزات در گمرک قرار دارد و باید اصلاحاتی روی آنها انجام شود.
مهدی زاده افزود: مدت زمان تکمیل و بهره برداری تصفیه خانه چرمشهر دو سال است لذا باید شهریور ماه سال آینده به بهره برداری برسد. تا آن زمان همه واحدهای مستقر در چرمشهر باید اقداماتی از جمله کنترل نمک از مبدا، جداسازی خط لایمینگ، جداسازی پساب کروم و در مجموع کاهش میزان آلایندگی را انجام دهند. این واحدها اجرا نکردن این موارد به مرجع قضایی معرفی می شوند.
شهرک صنعتی چرمشهر در کیلومتر 35 جاده مشهد - سرخس 153 هکتار وسعت دارد. فعالیت این شهرک صنعتی با 63 واحد صنعتی نساجی و سرمایه گذاری 966 هزار میلیارد ریال برای دو هزار و 44 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.