یوسف بیدخوری روز یکشنبه در دیدار با فرماندار کاشمر افزود: در حوزه گردشگری شهرستانها مشکلاتی وجود دارد که برای رفع آنها نیازمند همراهی فرمانداران هستیم.
وی اظهار داشت: سه اقامتگاه بوم گردی در کاشمر فعال است و پیش بینی می ‌شود تا نوروز سال آینده سه اقامتگاه دیگر در این شهرستان به بهره ‌برداری برسد.
وی گفت: تقاضا برای احداث هتل در شهرستانها کمتر است لذا اقامتگاه ‌های سنتی می‌ تواند مهمان‌ های محلی و گردشگران داخلی و خارجی را به خوبی پذیرش کند.
بیدخوری افزود: هرچند تعداد آثار تاریخی بسیار زیاد است اما اعتبارات کافی برای مرمت نداریم و انتظار داریم سرمایه گذاران در این زمینه کمک کنند.
وی اظهار داشت: حوزه گردشگری در کاشمر بسیار مظلوم است به طوری که برای کاشمر مجوز هتل صادر شده اما بدون هماهنگی این مکان به جهاد دانشگاهی فروخته شده و اکنون برای مرکز آموزش ‌های کوتاه مدت این موسسه مورد استفاده قرار می ‌گیرد.
وی با بیان اینکه این مکان زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای ایجاد هتل ساخته شد گفت: اما اکنون تخلف آئین نامه ‌ای صورت گرفته و بدون مجوز به جهاد دانشگاهی واگذار شده است.
بیدخوری همچنین به ساختمان هتل جهانگردی کاشمر که در سال 54 افتتاح شده اشاره کرد و افزود: این ساختمان که در بهترین مکان شهر احداث شده و تا 20 سال آینده نیاز شهرستان را جوابگو می باشد اکنون در اختیار سپاه پاسداران قرار دارد.
فرماندار کاشمر نیز در این دیدار گفت: با توجه به زائران بسیاری که سالیانه از بقاع متبرکه این شهرستان دیدن می کنند، نیازمند مکانهای اقامتی مناسب هستیم.
محمد علی نبی پور با انتقاد از نبود حتی یک هتل در این منطقه افزود: تنها واحد اقامتی موجود در این شهرستان مربوط به مرکز رفاهی فرهنگیان است و به رغم اینکه در حوزه اقامتی سرمایه گذاری خوبی صورت نگرفته اما می ‌توان از اقامتگاه بوم ‌گردی استفاده بهتری کرد.
وی با بیان اینکه اقامتگاه ‌هایی در دو روستای نامق و کریز بخش کوهسرخ و روستای فروتقه و قوژد در بخش مرکزی آماده بهره‌ برداری هستند اظهار داشت: با توجه به طبیعت و بافت تاریخی منحصر به فرد کوهسرخ بیشتر تاکید ما بر احداث اقامتگاه ‌های بوم ‌گردی در این منطقه است.
نبی ‌پور با انتقاد از بی ‌توجهی مردم به آثار و بافت تاریخی بخش مرکزی گفت: در روستاهای بخش مرکزی و شهر کاشمر فضاهای تاریخی و سنتی از بین رفته است.
وی افزود: کاروانسرایی در حاشیه میدان مرکزی این شهر وجود دارد که رها شده و بسیاری تلاش می‌ کنند این مکان را تخریب کرده و ساختمانهای چند طبقه احداث کنند، ولی تاکنون هیچ حساسیتی نسبت به فضاهای تاریخی و فرهنگی در کاشمر نبوده و به همین خاطر به رغم قدمت بسیار تاریخی کاشمر فقط 23 اثر تاریخی آن به ثبت رسیده است.
وی اظهار داشت: در بخش گردشگری با توجه به ظرفیت مذهبی منطقه می توان برنامه ریزی خوبی داشت و درآمد خوبی کسب کرد.
نبی پور اولین اولویت شهرستان را احداث واحدهای اقامتی به خصوص هتل عنوان کرد و گفت: تاکید ما بر حفظ بافت سنتی موجود است.
فرماندار کاشمر در باره هتل جهانگردی کاشمر که در اختیار سپاه پاسداران قرار دارد افزود: در این زمینه صحبت هایی با فرمانده سپاه پاسداران انجام شده و آمادگی استفاده از این مکان به عنوان واحد اقامتی وجود دارد.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد واقع است.
7497 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.