محمود روشندل روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استحصال این میزان آب کمک فراوانی به حفظ منابع آبی و سفره های آب زیرزمینی در شرایط خشکسالی است.
وی خراسان رضوی را جزو استانهای موفق کشور در اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری ذکر و بیان کرد: امسال اجرای پروژه های آبخیزداری در دو بخش اعتباری شامل اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات ملی و استانی در این استان اجرا شده اند.
معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: در همین چارچوب از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای 64 پروژه آبخیزداری در قالب عملیات فیزیکی و بیولوژیکی 264 میلیارد ریال اختصاص یافته است.
وی گفت: همچنین 113 پروژه از محل اعتبارات استانی و ملی با هزینه 320 میلیارد ریال و مشارکت مردم شامل بندهای خاکی، بندهای سنگی ملاتی، سدهای زیرزمینی و هشت هزار هکتار عملیات بیولوژیک هم اینک در حوزه های آبخیز خراسان رضوی در حال انجام است.
هشت میلیون و 200 هزار هکتار از مساحت 11 میلیون و 727 هزار هکتاری خراسان رضوی عرصه منابع طبیعی و حوزه فعالیتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.
خراسان رضوی دارای 15 کانون بحرانی فرسایش بادی در 17 منطقه و 15 شهرستان است. همچنین وسعت مراتع خراسان رضوی شش میلیون و 566 هزار و 29 هکتار معادل 56 درصد از کل مساحت این استان است. جنگلهای خراسان رضوی نیز با محاسبه بیشه زارها، درختچه ها و جنگلهای دست کاشت حدود یک میلیون هکتار یعنی 8،5 درصد از وسعت استان را شامل می شود.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.