مسعود مهدی زاده روز شنبه در نشست کمیسیون سرمایه گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در مشهد افزود: باید با مطالعات کاربردی، مزیتهای سرمایه گذاری استان بر مبنای مزیتهای رقابتی تدوین گردد.
وی ادامه داد: تسهیل امور صنایع کوچک از کارهای مهم شرکت شهرکهای صنعتی استان است که از سال 1386به شکل جدی به این امر می پردازد و مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک فناوری مشهد نیز به حدود 17 استان سرویس و خدمات نرم افزاری و مشاوره ای ارائه می دهد.
وی گفت: مهمترین چالش شرکت شهرکهای صنعتی، نداشتن عرصه مناسب برای سرمایه گذاری در شهر مشهد است و در این راستا هر چند شهرک کلات را توسعه داده و فضایی برای استقرار واحدهای تولیدی در آن فراهم کردیم ولی این فضا کفایت نمی کند و به دنبال توسعه آن هستیم.
مهدی زاده افزود: هم اکنون به دنبال ایجاد فضایی برای استقرار شرکتهای دانش بنیان و فناور تولیدی هستیم که تاکنون نتوانسته ایم پذیرای آنها در مشهد باشیم ولی در محور غرب مشهد برای ایجاد شهرک فناوریهای برتر یک مصوبه از دولت گرفته شده که امید است بتوانیم به سرانجام برسانیم.
وی اظهار داشت: 48 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در خراسان رضوی وجود دارد که در 40 شهرک به متقاضیان راه انداری واحدهای صنعتی، زمین واگذار می شود.
وی گفت: در هشت شهرک دیگر یا زمین گرفته شده و مشغول آماده سازی است یا به دنبال تهیه زمین هستیم.
مهدی زاده افزود: بزرگترین پروژه ای که در این زمینه در حال پیگیری است شهرک 1400 هکتاری در محور شرق مشهد است که برای حدود 200 هکتار آن فاز عملیاتی تعریف شده و هم اکنون به معارضین محلی و توقف عملیات برخورد کرده است.
وی اظهار داشت: در مجموع صنایع استان، 43 درصد تعداد واحدهای صنعتی، 22 درصد سرمایه گذاری صنعتی و 40 درصد اشتغال در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی محقق شده است.
وی ادامه داد: در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی به ازای هر یک لیتر آب 83 نفر، به ازای هر یک مگاوات برق 116 نفر و به ازای واگذاری هر یک هکتار زمین 96 نفر اشتغال ایجاد شده است که تمام این ارقام از میانگین کشوری بالاتر می باشد و نشان می دهد آب و برق و زمین در حوزه صنعت استان، بهینه مصرف می شود.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: میانگین واگذاری زمین به ازای هر طرح صنعتی در شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی حدود پنج هزار متر مربع است.
1922/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.