استاندار خراسان رضوی گفت : فعالیت سیاسی وقتی منزلت دارد که خروجی آن منجر به رفاه و افزایش دیانت مردم شود.

به گزارش ایلنا از مشهد ، علیرضا رزم حسینی در دیدار با اعضای شورای قضایی استان افزود : ما مخالفت جریان ها و فعالیت های سیاسی نیستیم اما اینکه منجر به دعواهای سیاسی شود و از آرمان های نظام عقب بمانیم و منجر به ناکارآمدی شود،پذیرفته و قابل قبول نیست.

 وی اظهار کرد : این دعواها و اختلافات سیاسی ما را از هدف اصلی که تحقق آرمانهای انقلاب است ، باز می دارد.

وی با بیان اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری همواره بر وحدت تاکید کرده اند ، افزود : ما به عنوان خدمتگزار موظفیم در این راستا حرکت کنیم .

وی ادامه داد : بدین منظور در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی هم افزایی و همدلی را در راستای حل مشکلات مردم و بهبود وضعیت معیشت و اقتصاد استان را دنبال می کنیم .

 رزم حسینی اظهار کرد : هر چه چسبندگی، همبستگی و همدلی بین دستگاه های اداره استان و قضایی بیشتر شود مردم بیشتر منتفع می شوند و خدمات بهتر و شایسته تری در سایه این تعامل و همراهی ارائه می شود.

وی با تاکید بر اینکه معتقد به پیشگیری از وقوع جرم و حتی پیش بینی و پیش آگاهی هستیم ،افزود : آمادگی داریم شورای پیشگیری  از وقوع جرم را با همکاری دستگاه قضا راه اندازی کنیم تا قبل از اینکه تخلفی صورت گیرد آگاهی لازم داده شود ضمن آنکه با آموزش و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مناسب می توان از وقوع بسیاری از تخلفات جلوگیری کرد.

وی اظهار کرد : یا حتی اگر صلاحیت فرد مورد تردید باشد نسبت به جابه جایی او اقدام نمود .

وی در ادامه در موضوع شرکت سرمایه گذاری پدیده هم گفت : برای حل مشکل این مجموعه و 120 هزار سهامدار آن در دوره علیرضا رشیدیان استاندار سابق با همتی که شد اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت که قابل تقدیر است و پروژه ای که از اساس غیر قانونی شکل گرفته بود ، امروز مراحل قانونی آن طی شده و به مرحله نهایی کار رسیده است.

وی با بیان اینکه موضوع پدیده ،مهم و دغدغه مردم است، اظهار کرد : طی هشت روز گذشته حضور خود در استانداری خراسان رضوی سه جلسه در این رابطه داشته ام و اگر این دغدغه را به خوبی به سرانجام برسانیم اعتماد مردم  مردم افزایش می یابد.

رزم حسینی اظهار کرد : در این میان اگر دستگاه های نظارتی و پیشگری کننده به موقع و صحیح اقدام می کردند ، اصلا چنین مشکلی بروز نمی کرد که چندین سال وقت و انرژی همه بخش ها را درگیر کند.

وی گفت : بزودی جلسه ای دراین خصوص با دادگستری استان برگزار خواهیم کرد تا با تدبیر ، سهامداران به حق و حقوق خود برسند.

وی در ادامه در موضوع موسیقی و برگزاری کنسرت هم گفت : هیچ کس با فحشا موافق نیست اگر دستگاهی قرار است کنسرت برگزار کند باید از صفر تا 100 آن مدیریت نماید تا حواشی ناخوشایند و نامطلوب ایجاد نشود.

 استاندار خراسان رضوی گفت : برای برگزاری کنسرت یا نباید مجوز داد و اگر مجوزی صادر می شود باید تا آخر پای آن ایستاد زیرا این نوع اقدامات برای مردم و نظام هزینه ایجادمی کند.

وی افزود : باید فضایی ایجاد شود که کنسرتها و موسیقی زیرزمینی نشود وافراد بتوانند با خانواده در محیط امن و عاری از حواشی از کنسرت بهره مند شوند

وی تصریح کرد :اصل برگزاری کنسرت درست است اما با اقدامات ناهنجار و غیر عرفی و دینی مخالفم از این رو باید در شورای فرهنگ عمومی استان بر مبنای سیاستهای فرهنگی استان در این زمینه سیاستگذاری شود و به سمتی حرکت کنیم که خراسان رضوی رضوی را در شان امام رضا (ع) اداره نماییم .

 وی تصریح کرد : باید به گونه ای عمل کنیم که میلیون ها زائری که هرساله با تحمل رنج سفر و مسائل مختلف به مشهد می آیند در بازگشت دستاوردهای معنوی و فرهنگی خوبی همراه داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد : با همدلی که ایجاد می شود عملکرد مناسبی در حوزه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی حاصل شود.

 وی تصریح کرد : در این میان اساس کار ما امروز مبتنی بر معیشت مردم و توسعه اقتصادی است که رهبر معظم انقلاب طی 10 سال گذشته در قالب شعار سال دایم بر آن تاکید کرده اند.

رزم حسینی افزود :  با همکاری دستگاه قضایی باید فضایی در خراسان بوجود آوریم که امنیت سرمایه گذاری افزایش یافته و انگیزه سرمایه گذاران برای ورود به استان ارتقا یابد.نباید فضا را به شکلی ایجاد کنیم که بهانه ای برای مدیران برای عدم انجام کار بوجود آید.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد :امروز فرار سرمایه از خراسان رضوی زیاد است و مصارف منابع بانکی و سپرده ها با هم همخوانی ندارد و در واقع پرداختی ها به نسبت حجم سپرده ها پایین است .

 وی اظهار کرد : فعالان اقتصادی بخشی از درآمد خود را از استان خارج می کنند وبخشی از تسهیلات به خارج استان داده می شود در حالی که باید این منابع در استان صرف شود.

وی گفت : با کلید زدن طرح توسعه اقتصادی و 12 منطقه طراحی شده در این راستا از روز گذشته تلاش می کنیم در راستای توسعه استان گام برداریم و معین های اقتصادی هم برای این مناطق تعیین می شود و با هدف تولید و اشتغال حرکت خواهند کرد که در کرمان در 5 نقطه این طرح اجرا شده و موفق هم بوده  است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.