مهدی یعقوبی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت روز هوای پاک افزود: هم اینک 23 ایستگاه سنجش کیفیت هوا زیر نظر شهرداری مشهد فعالیت دارند که 10 ایستگاه آن توسط همین نهاد ساخته شده اند. 12 ایستگاه نیز مربوط به اداره کل محیط زیست و یک ایستگاه متعلق به اداره کل هواشناسی خراسان رضوی هستند که در اختیار شهرداری مشهد قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: مرکز پایش سال 1393 در اداره محیط زیست شهرداری مشهد تشکیل شد که یکی ازالگوهای مناسب برای جلوگیری از آلایندگیها در سطح این کلانشهر است.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد همچنین گفت: همه شهروندان می توانند با برنامه ریزی و کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، در ممانعت از آلودگی و کاهش آلایندگیهای محیط شهری نقش آفرینی کنند. یکی از راهکارهای اساسی حذف آلودگیهای زیست محیطی کنترل از مبدا است بطوری که شهروندان می توانند با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به کاهش آلایندگی کمک کنند.
وی افزود: خارج کردن خودروهای فرسوده از مدار استفاده نیز یکی دیگر از راهکارهای کاهش آلایندگی در سطح شهر مشهد است.
یعقوبی همچنین به برخی آلایندگیها در مشهد اشاره و بیان کرد: میزان آلودگی صوتی در خیابانهای این کلانشهر بطور میانگین 30 درصد بیشتر از حد مجاز است. در این چارچوب گشتهایی در سطح مشهد راه اندازی شده تا صوتهای مزاحم را جمع آوری کنند.
وی ادامه داد: همچنین دو دستگاه سنجش لحظه ای امواج الکترومغناطیسی در شهرمشهد نصب و فعال شده اند که قابلیت اندازه گیر امواج را در نقاط مختلف این کلانشهر به صورت لحظه ای دارند.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: شش دستگاه خودروی سیار نیز برای جلوگیری از آلودگیهای زیست محیطی در این کلانشهر تجهیز و فعال شده اند.
29 دی ماه هر سال به عنوان 'روز ملی هوای پاک' در ایران اعلام شده است. هدف از اعلام روز ملی هوای پاک ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه نسبت به این مهم است.
8005/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.