مسئول اداره آموزش آتش‌نشانی مشهد از برگزاری دوره‌های رایگان آموزشی آتش‌نشانی برای داوطلبان زن و مرد در مشهد خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسن سلمانی دراین باره گفت: با توجه به ضرورت آموزش شهروندی و بحث پیشگیری از حوادث برای کاهش خسارت‌های جانی و مالی، ضروری است شهروندان با دوره‌های آموزشی سطح آگاهی خود را در هنگام وقوع حوادث ارتقا دهند.

وی در ادامه گفت: در راستای افزایش و ارتقا آگاهی شهروندان اداره آموزش سازمان آتش‌نشانی بنا به رسالت ذاتی خود اقدام به تدوین  و اجرای برنامه‌های بلند مدت در این زمینه کرده است.

به‌گفته وی سازمان آتش‌نشانی همه ساله اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش آتش‌نشانی ویژه داوطلبان می‌کند که امسال نیز از ابتدای مهرماه این آموزش‌ها آغاز شده و در طول سال نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

سلمانی با بیان این که برنامه‌ریزی این آموزش‌ها از ابتدای مهرماه طی دو دوره 30 ساعته ویژه آقایان برگزار شده است، گفت : در این هفته نیز دوره آموزش مخصوص داوطلبان خانم که برای این امر ثبت نام کرده بودند بصورت تئوری و عملی در مرکز آموزش عالی سازمان آتش‌نشانی زیر نظر کارشناسان آموزش سازمان برگزار شد .

وی در ادامه گفت: مبانی حریق، ایمنی در خانه، اصول پیشگیری از حریق و حوادث، کمک‌های اولیه و حمل مصدوم، نحوه کار کردن با خاموش کننده‌های دستی، آشنایی با پمپ‌های آتش‌نشانی و آبرسانی از جمله عناوین آموزشی این دوره بود که با صرف 30 ساعت زمان طی 7 روز بصورت تئوری و عملی به داوطلبان آموزش داده شد .

مسئول اداره آموزش آتش نشانی مشهد افزود: در پایان این دوره‌ها، پس از برگزاری آزمون، گواهی آتش‌نشان داوطلب به شرکت کنندگان اعطا شده و این داوطلبان بعنوان آتش نشان افتخاری با سازمان تعامل خواهند داشت .

سلمانی در پایان تاکید کرد : شرکت در این دوره ها کاملاً رایگان است. ما در سازمان آتش‌نشانی در صددیم با اتکا به اهداف بلند مدت بستری فراهم کنیم تا شهروندان در حواشی بحران‌ها بتوانند امداد اولیه و پیشگیری از گسترش حریق و حوادث را برای خود، خانواده و اطرافیانشان انجام دهند، از این رو حضور در این دوره‌ها توانمند سازی بسزایی برای این هدف ایجاد می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.