یکی از اعضای خانه پرستار خراسان رضوی به حاشیه‌های جشن پرستار در مشهد واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، در متنی که ازسوی یکی از اعضای خانه پرستار خراسان نوشته شده، آمده است:

روز سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت روز پرستار که توسط دانشگاه علوم پزشکی این شهر برگزار شد، پخش فیلم کوتاه با داستانی غیرواقعی که در آن یک پرستار با داشتن مشکلات مالی، مورد تطمیع یکی از نزدیکان بیمار قرار می‌گیرد، با واکنش مواجه شد. این بیمار مدتی طولانی در بخش بستری بوده و همراهان او به علت خستگی و مشخص نبودن وضعیت سلامتی و ماندگاری یا غیرماندگاری وی به پرستار پیشنهاد پایان دادن به درمان و زندگی پیرمرد را می‌دهند.

هرچند در فیلم به طور واضح مشخص نیست که پرستارِ داستان، این پیشنهاد را قبول یا رد کرده است، اما صحنه‌ای از قیلم که در آن اعلام کد و انجام عملیات (سی پی آر) ناموفق می‌شود، این شائبه را در ذهن بیننده ایجاد می‌کند که احتمالا این پیشنهاد از سوی پرستار پذیرفته شده است.

مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد نمایش این کلیپ را تایید نکرده است. جدا از واقعی بودن یا نبودن این داستان، در مخیله‌ی هیچ پرستاری نیز نمی‌گنجد که چنین پیشنهادی را روزی از سوی همراهان بیمار بشنود یا اجازه‌ی طرح چنین پیشنهادی را بدهد.

لذا پرداختن و تهیه فیلم‌هایی با چنین مضامینی که ایجاد تردید می‌کند، توسط نهادهایی از متن خود سیستم درمان، کم‌لطفی به همه‌ی اعضای تیم درمان و مخصوصا به پرستاران است. پرستارانی که در این دانشگاه نه تنها با کارانه‌های معوق ۱۵ ماهه و بسیار ناچیز دقیقآ در زمان اعتباربخشی بیمارستان‌ها؛ خسته از کار مضاعف در بدترین شرایط اقتصادی دانشگاه و بیمارستانها؛ از هزینه شخصی خود کمبودهای موجود و مشهود در بخش‌ها را تامین می‌کنند تا درآمد بیمارستان در طول سال آینده کفاف نیازهای اولیه بیماران را بدهد و بخش مربوطه با کسر بودجه در این رقابت تنگاتنگ مواجه نشود.

آیا چنین پرستارانی در کشور ما جایگاهی کمتر از رزمندگان و ایثارگران جبهه و جنگ دارند؟!

پرستارانی که خالصانه و بی‌ادعا باتوجه به شیفت‌های سنگین و اجباری و اضافه شتابزده برای تامین نیازهای درمانی زائرین حرم مطهر رضوی بدون هیچ چشمداشتی فراخوان دانشگاه را لبیک گفتند، شایسته چنین بی‌توجهی‌هایی نیستند.

سیده فاطمه بحرینی

عضو خانه پرستار خراسان رضوی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.