مسئول همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف آن را تجدید سازماندهی معلمان بسیجی خراسان رضوی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بصیرت افزایی و جذب اعضای جدید برای شجره طیبه بسیج عنوان کرد.
حجت الاسلام محمد علی نوعدوست افزود: تاکنون افزون بر شش هزار نفر از معلمان در خراسان رضوی به عضویت بسیج در آمده اند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این همایش گفت: تربیت انسان با معاش معادباور وظیفه اصلی معلمان شاغل در آموزش و پرورش و حوزه های علمیه است.
حسن رحیم پور ازغدی افزود: از دیدگاه امام هشتم(ع) در دین مبین اسلام تربیت انسان با معاش معادباور مد نظر است و کار اصلی معلمان همین است که بتوانند عقل معاش را در کنار عقل معاد به انسانها تعلیم بدهند، هم دنیا و هم آخرت افراد را مدیریت کنند و بتوانند انسانهایی فاضل و جامعه ای با موفقیت تربیت کنند.
وی ادامه داد: بهترین خروجی حوزه و آموزش و پرورش زمانی است که برای امنیت، اقتصاد و معاد مردم با تقسیم کار برنامه ریزی داشته باشند. فردی که زندگی شرافتمندانه دنیوی نداشته باشد نمی تواند معاد درستی هم داشته باشد. فردی که به دلیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی مجرد مانده در جامعه ناامن زندگی می کند گرسنه است و مسکن ندارد معاد هم ندارد. در مکتب اهل بیت(ع) معاش و معاد یک پروژه هستند و از هم تفکیک ندارند.
6070/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.