سعیدرضا قنبری زاده روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این چارچوب تمام افراد بالای 30 سال با مراجعه به بیمارستانها علاوه بر فراگیری آموزشهای سبک زندگی سالم، از لحاظ پرفشاری خون امور مرتبط با آن غربالگری سلامت شدند.
وی گفت: چاقی و فشار خون دو عامل مهم ابتلای مردم به بیماریهای مزمن هستند که باید برای پیشگیری آن راهکارههای اساسی ارائه کرد لذا آموزشهای اصولی و غربالگری سلامت با همین هدف صورت می گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه بر نقش موثر پرستاران نیز در ارائه آموزشهای مرتبط با سبک زندگی سالم تاکید و بیان کرد: به مناسبت گرامیداشت روز پرستا، جامعه پرستاری تربت حیدریه با همکاری یکدیگر نسبت به ارتقای سواد سلامت در قالب ارائه آموزشهای لازم به صورت چهره به چهره و توزیع برشورهای آموزشی در بین مردم اقدام کردند.
وی افزود: در این چارچوب نیز افراد در معرض خطر، با هماهنگی لازم برای ادامه درمان و بهبود شرایط جسمانی به مراکز بهداشتی تربت حیدریه معرفی شدند.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 350 هزار نفر ساکنان آنها در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد. این دانشگاه 190 تخت در بیمارستان 9 دی تربت حیدریه و 20 تخت بیمارستاین در مه ولات دارد.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در فاصله 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
7079/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.