حجت الاسلام علی مظفری روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه دادستان نظامی خراسان رضوی در مشهد افزود: بر اساس مفاد قانون اساسی، فرمایشات حضرت امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و متون دینی دستگاه قضایی علاوه بر استقلال از حق الزامی حاکمیت برخوردار است.
وی ادامه داد: استقلال دستگاه قضایی و همه دستگاههای تابعه آن از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است چنانچه در هیچ جای جهان استقلالی که در قوه قضاییه ایران وجود دارد برای دستگاه قضایی در سایر کشورها محقق نشده است.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی همچنین به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اشاره و بیان کرد: اگر امروز با وجود توطئه ها فراوان، نظام در سایه هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و با سربلندی و اقتدار پیش می رود بخش مهم آن مرهون اقتدار نیروهای مسلح است.
وی گفت: دشمن بین نظامی، روحانی، سپاهی، ارتشی و غیره تفاوتی قائل نیست، هرچند هر زمان شاید یک گروه را تحت فشار بیشتر قرار می دهند تا نوبت به دیگری برسد اما در نهایت همه مورد هجمه هستند و هدف اصلی دشمن براندازی نظام جمهوری اسلامی است.
مدیرکل سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان رضوی نیز در این مراسم به مرزهای طولانی استان اشاره و بیان کرد: لشکر 77 ثامن الائمه(ع) در کنار نیروهای مرزبانی و سپاه پاسداران در خراسان رضوی با همدلی، هماهنگی، همکاری و قدرت خط محکم و قوی را جهت حفظ امنیت منطقه تشکیل داده اند.
حجت الاسلام اسماعیلی افزود: این امنیت هم درون شهرها نیز بواسطه اقتدار و فعالیت نیروی انتظامی محقق شده و در مجموع همدلی میان مسئولان در زمانها و با حضور جریانهای سیاسی مختلف در خراسان رضوی حاکم بوده است.
دادستان نظامی سابق خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در طول 42 ماه فعالیت بالغ بر دو هزار جلسه آموزشی در سطح نیروهای مسلح استان تشکیل شد که اینحانب در 327 آن جلسه شرکت کرده ام.
محمدرضا خاکشور که به سمت مدیرکلی آموزش و پژوهش سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی منصوب شده است افزود: تعدادی از قضات این دستگاه برای انجام امور نظارتی و آموزشی در یگان حفاظت حرم مطهر رضوی فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: هرچند از لحاظ آماری شاهد افزایش شمار پرونده ها در مجموعه دستگاه قضایی هستیم اما در این اداره کل علاوه بر رسیدگی به پرونده های جاری طی 42 ماه گذشته به صورت آماری 26 درصد آمار پرونده های معوقه کم شده که این موضوع مایه افتخار قضات، بازپرسان و همکاران در این نهاد است.
در این مراسم از خدمات محمدرضا خاکشور تقدیر و مهدی اخلاقی به عنوان دادستان نظامی جدید خراسان رضوی معرفی شد.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.