محمدعلی نبی پور روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کاشمر افزود: دشمن از کم کاری خود ما سوءاستفاده می کند لذا منطقی نیست همه چیز را با تئوری توطئه تحلیل کنیم. در آسیبهای اجتماعی کم کاری کرده ایم و اکنون این آسیبها گسترش یافته اند. کودک همسری و حضور دانش آموزان متأهل در کنار سایر دانش آموزان از جمله مشکلات و آسیبهای اجتماعی در شهرستان هستند.
وی ادامه داد: همچنین گریزی از رسانه، فضای مجازی و اینترنت نداریم لذا هیچکس نمی تواند فضای مجازی و اینترنت را محدود کند. اگر هم در برخی مقاطع نگاههای محدود کننده بوده به شکست منجر شده است.
فرماندار کاشمر گفت: سواد رسانه ای پایین است لذا انتظار می رود والدین و مدیران مدارس اطلاعات خود را در این عرصه به روزتر کنند زیرا بسیاری از دانش آموزان در بهره برداری و استفاده از فضای مجازی از ما جلوتر هستند و نمی توانیم برای همه کارها بگوییم توطئه در آن وجود دارد.
معاون پرورشی آموزش‌ و پرورش کاشمر نیز در این نشست گفت: تاکنون 750 دانش‌ آموز در این شهرستان متاهل شناسایی شده اند که حضورشان در کنار سایر دانش ‌آموزان آسیب ‌ز می باشد. باید با بررسی همه جوانب، مدرسه متاهلین دوباره در کاشمر راه‌ اندازی شود.
حسن رمضانی کودک همسری را از دیگر آسیبهای اجتماعی ذکر و بیان کرد: اکنون کودک همسری به‌ عنوان یک آسیب بزرگ در منطقه مطرح است که موجب افزایش آمار طلاق در کاشمر شده است.
وی همچنین بر لزوم توجه به خودمراقبتی جنسی تاکید و بیان کرد: در این خصوص به برگزاری کارگاههای ویژه به ‌خصوص در مقطع تحصیلی متوسطه اول نیاز است اما به دلیل برخی برچسبهایی که در ارتباط با سند 2030 به آموزش ‌و پرورش می‌زنند بطورجدی و واضح نمی‌ توانیم ورود کنیم. وقتی در این خصوص کارگاه آموزشی برگزار می‌ کنیم برخی به ‌سرعت به حاشیه‌ سازی می‌پردازند و این ما را از رسالت اصلی خود دور می‌ کند.
معاون پرورشی آموزش‌ و پرورش کاشمر ادامه داد: پارسال در 180 مدرسه این شهرستان هزار کارگاه آموزشی با هدف کاهش آسیبهای اجتماعی برگزار شد.
24 هزار دانش آموز در 190 مدرسه با فعالیت دو هزار و 250 معلم در کاشمر تحصیل می کنند. مرکز شهرستان 195 هزار نفری کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. این شهرستان مرکب از دو بخش مرکزی و کوهسرخ دارای 63 روستا است. 61 هزار نفر از جمعیت کاشمر ساکن روستاها هستند.
7497/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.