محسن عراقی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سال گذشته و از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ روز برفی در مشهد نداشته ایم.
وی اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد طی حدود یک دهه گذشته بیشترین روزهای برفی مشهد در سال 1390 به میزان 12 روز ثبت شده و در بقیه سالها روزهای برفی مشهد بین 2 تا 9 روز بوده است.
وی گفت: در این مدت بیشترین میانگین ارتفاع برف در مشهد طی سال 1391 به میزان 72 سانتی متر بوده و پس از آن در سالهای 1390 و 1395 به ترتیب با ارتفاع 69 و 68 سانتی متر گزارش شده است.
عراقی زاده کمترین میانگین ارتفاع برف در مشهد را مربوط به سال 1392 به میزان 6 سانتی متر عنوان کرد و افزود: بیشترین ارتفاع برف طی این مدت در شهرستان های کوهستانی، مناطق سردسیر و مرتفع استان خراسان رضوی به ترتیب در تیوان درگز، قوچان و فریمان بوده است.
وی اظهار داشت: بارشهای زمستانی در مناطق مختلف این استان نیز برای ماههای دی و بهمن ماه نرمال و بیشتر از نرمال پیش بینی شده است.
وی گفت: بر اساس پیش بینی ها میانگین بارندگی در نیمه شمالی و نوار شرقی خراسان رضوی در طول بهمن ماه امسال پنج تا 20 میلیمتر بیشتر از میزان بارندگی نرمال بلندمدت خواهد بود و بارندگی در مناطق جنوبی و جنوب غربی استان نیز در حد نرمال پیش بینی شده است.
مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 76 میلی متر باران در این استان باریده است که نسبت به دوره آماری 40 درصد افزایش داشته و نسبت به سال گذشته حدود 6 برابر شده است.
وی گفت: میانگین بارندگی در مشهد نیز طی این مدت 73 میلی متر بوده که نسبت به دوره آماری 18 درصد و نسبت به سال گذشته بیش از هفت برابر افزایش داشته است.
میانگین سالانه بارندگی در کشور 250 و در خراسان رضوی 210 میلیمتر است.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.