رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پرستاری هنری آمیخته با عشق که با الگوگیری از حضرت زینب (س) در سخت‌ترین شرایط و هر زمان و مکانی به بیماران دردمند خدمات ارائه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدرضا دارابی در مراسم بزرگداشت روز پرستار که با حضور جمعی از معاونان، مدیران و پرستاران در تالار اجتماعات برج سپید برگزار شد، با بیان اینکه جامعه پرستاری خدمات ارزشمندی را به حوزه سلامت ارائه داده، خاطرنشان کرد: در واقع پرستاران حلقه ناگسست درمان به شمار می‌روند و خدمات‌درمانی که توسط پزشکان ارائه می‌شود توسط پرستاران تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه پرستاران چه در دوران دفاع مقدس و پس از آن نقش ارزنده در ارتقاء سلامت جامعه داشته‌اند و خدمات آنها در حوزه سلامت وصف نشدنی است گفت: تمام کسانی که در حرفه پزشکی فعالیت می‌کنند زمان و مکان را نمی‌شناسند و هر ساعت شبانه‌روز که به کمک آنها نیاز باشد حضور می‌یابند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه به برکت پیروزی انقلاب، ایران ارتقاء چشمگیری در شاخص‌های بهداشتی از جمله افزایش امید به زندگی، کاهش مرگ و میر مادران، کاهش مرگ و میر نوزادان و افزایش زایمان در بیمارستان‌ها و غیره.... داشته، اظهار کرد: باید کنار تمام این موفقیت‌ها به ارتقاء کیفی زندگی جامعه پرستاری و پزشکی نیز در حد امکان توجه کرد تا این قشر با فراغ بال بتوانند به بیماران خدمت کنند.

دارابی اظهار کرد: با وجود تاخیر ۱۳ ماهه پرداخت کارانه پرستاران و مشکلات سخت کاری، اما این قشر همچنان با تمام تلاش در حال خدمت به بیماران هستند که این امر نمونه بارز اخلاق حرفه ای به شمار می‌رود.

وی طلب از سازمان‌های بیمه‌گر را از مهمترین مشکلات دانشگاه عنوان کرد و گفت: در صورت پرداخت مطالبات، این دانشگاه می‌تواند کارانه‌های پرستاران و پزشکان را پرداخت کندو مشکلات این حوزه برطرف می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده کارانه آبان‌ماه پارسال پرستاران تا روزهای آتی پرداخت خواهد شد.

مراسم روز پرستار با حضور پرستاران مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی برگزار شد و در این مراسم از بیش از ۱۰۰ نفر از پرستاران نمونه حوزه‌های درمانی، بهداشتی، هلال‌احمر، سازمان انتقال خون، دانشجویان و اساتید تقدیر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.