سید رضا مظلوم روز سه شنبه در مراسم تقدیر از پرستاران خراسان رضوی افزود: امید است در دوران تصدی سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شاهد اجرای این قانون باشیم.
وی اظهار داشت: از سوی دیگر هنوز شاهد اجرای ناقص قانون ارتقای بهره وری ساعات کاری پرستاران هستیم که بیش از 10 سال از تصویب آن می گذرد.
وی گفت: ضرایب پرداختی در محاسبه ساعات کاری و ساعات اضافه کار بر اساس قانون ارتقای بهره وری ساعات کاری پرستاران به درستی اعمال نمی شود.
مظلوم با بیان اینکه اضافه کار پرستاران در برخی کشورها ممنوع است افزود: در کشور ما برخی پرستاران به خاطر نیاز مجبور به اضافه کاری با ساعتی 50 هزار تا 100 هزار ریال می شوند.
وی با برشمردن مشکلات متعدد پرستاران اظهار داشت: توجه به مشکلات پرستاران شاغل در اتاق عمل، توجه به مشکلات دانشجویان پرستاری، بهسازی و بازسازی فرسودگی فضای فیزیکی دانشکده پرستاری و مشکلات اعتبار بخشی بیمارستان ها که بیشتر کار آن بر دوش پرستاران می باشد، مورد تاکید است.

* پرستاران حلقه ناگسست درمان هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم با بیان اینکه پرستاران در کنار پزشکان از ارکان اصلی نظام سلامت به شمار می روند، گفت: پرستاری هنری آمیخته با عشق است که پرستاران با الگو گرفتن از حضرت زینب (س) در سخت ترین شرایط و در هر زمان و مکان به بیماران دردمند خدمات ارائه می دهند.
دکتر محمد رضا دارابی افزود: پرستاران حلقه ناگسست درمان به شمار می روند و خدمات درمانی که توسط پزشکان ارائه می شود، توسط پرستاران تکمیل می گردد.
وی با بیان اینکه پرستاران در دوران دفاع مقدس و پس از آن نقش ارزنده در ارتقای سلامت جامعه داشته اند اظهار داشت: در کنار تمام این موفقیت ها باید به ارتقای کیفی زندگی جامعه پرستاری و پزشکی نیز در حد امکان توجه کرد تا این قشر با فراغ بال بتوانند به بیماران خدمت کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با وجود تاخیر 13 ماهه پرداخت کارانه پرستاران و مشکلات کاری، این قشر همچنان با تمام تلاش در حال خدمت به بیماران هستند که این امر نمونه بارز اخلاق حرفه ای به شمار می رود.
دارابی افزود: در صورت پرداخت مطالبات این دانشگاه از سوی سازمان های بیمه گر، کارانه های پرستاران و پزشکان پرداخت می شود، این در حالی است که با پیگیری های انجام شده کارانه آبان ماه پارسال پرستاران در روزهای آتی پرداخت خواهد شد.
در این مراسم از افزون بر 100 نفر از پرستاران شاعل در بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی قدردانی شد.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.